zaterdag 20 juni 2015

LYRA kleurpotloden - Waldorf toys !

Van Waldorf Toys kreeg ik 2 setjes kleurpotloden thuis gestuurd van het merk  Lyra. Lyra Superferby Driehoek Waldorf Selectie en de Mercurius ’Art Makes Sense’ aquarel kleurknots.
Beide setjes bestaan uit 12 kleurpotloden ...
De kleurpotloden zijn 3 kantig en zijn vrij dik van formaat... vind hem door zijn model heerlijk in mijn hand liggen tijdens het kleuren .... Hij is 1 cm dik en 18 cm lang....

De kleuren die zich in dit doosje bevinden zijn : 004 lichtgeel - 007 geel - 013 oranje - 018 rood - 027 donkerrood - 034 rood violet - 047 lichtblauw - 051 donkerblauw - 067 donkergroen - 070 lichtgroen - 090 roodbruin - 076 bruin











Wat me direct opviel tijdens het kleuren  met de Lyra Superferby Driehoek Waldorf Selectie was dat de potloden mooie heldere kleuren hebben met weinig druk... En je kunt de kleuren mooi in elkaar over laten lopen ook heb ik met deze kleurpotlood gedoezeld wat ook uitstekent wil...Vind deze potlood heel fijn werken ....





De kleurpotloden zijn voor 17,50 te koop bij Waldorf toys ...













Waldorf toys gaf me ook de kans om de Mercurius ’Art Makes Sense’ aquarel kleurknots
Hier moest ik dus met water en kwast werken ....
Heb het nog maar 1 keer gedaan dus was best een uidaging voor me... De potlood is net als de lyra waldorf selection 1 cm dik en 18 cm lang .... hij is driehoekig en  vind hem  lekker in de hand liggen  tijdens het kleuren..De kleuren die in het doosje zitten zijn: Karmozijn - vermiljoen - oranje - goudgeel - grasgroen - blauw - donkerblauw - paars - roze - bruin - goud en zilver.















Toen ik aan het kleuren was vond ik de kleuren wat flets overkomen
wat ik zelf vond tegen vallen.... Maar ik had nog een paar stappen te gaan...
Uiteindelijk toen ik de kleurplaat helemaal had ingekleurd met potlood heb ik dus een kwastje gepakt met water om de potloden toch te gebruiken waar ze voor bedoelt waren ( mijn andere aqua potloden gebruik ik namelijk  dus zonder kwast en water ).

Toen ik bezig was vloeiden de kleuren heerlijk in elkaar over ... en er ontstonden mooie heldere
kleuren .... Wauww dit had ik dus niet verwacht toen ik de potlood alleen nog maar had gebruikt zonder kwast... De potlood komt was vettig over met kleuren... Wat ik trouwens wel weer heel prettig vond...
Moet zeggen ik vind deze Mercurius ’Art Makes Sense’ aquarel kleurknots heerlijk om mee te werken.. ook al vielen mij de de kleuren in eerste instantie tegen ... Maar toen ik hem had gebruikt met kwast en water was ik helemaal verliefd..Bij het gebruik van de kwast en water worden de kleuren mooi helder .... Hier wil ik echt meer van!!! ....



 De Mercurius ’Art Makes Sense’ aquarel kleurknotsen en de Lyra Superferby Driehoek Waldorf Selectie  zijn te koop bij Waldorf toys



Waldorf toys is ook te vinden via Facebook














Geen opmerkingen:

Een reactie posten