dinsdag 13 oktober 2015

Indiaanse Mandala,s-Uitgeverij Panta Rhei


Van Uitgeverij Panta Rhei Kreeg ik het boek Indiaanse Mandala,s ook thuis gestuurd,
Dank jullie wel hiervoor!

Het eerste wat me opvalt is dat de voorkant van het boek super leuk uitstraalt.
Met enkel voorgekleurde mandala,s Ook heb je voor in het boek een mini kleurenuitleg, erg handig als je de betekenis
van de kleuren wilt weten die je gebruikt hebt in de kleurplaat.. Dit boek bestaat uit 31 mandala,s geïnspireerd uit het Noord Amerikaanse
Indianen stammen....

De kleurplaten die in dit boek staan vind ik erg mooi.. Het is ook een boek waar ik geen moment aan twijfel om in te beginnen
De kleurplaten die er in staan zijn mooi overzichtelijk waar je ruim je fantasie in kwijt kan...
Wat ik ook heel leuk vind aan dit boek is dat er bij elke kleurplaat word beschreven van welke stam hij komt en wat hij betekent.


De eerste kleurplaat wat ik heb gekleurd is een mandala van de Apache Indianen de betekenis van deze mandala :
Weergave van een wervelwind waarvan het centrum onberoerd en rustig blijft... Ik besluit om deze kleurplaat te gaan kleuren met mijn
Koh I Noor (GIOCONDA) soft pastel te gaan kleuren ..En Gelpen ... Het papier is prettig om op te werken ... Het voelt wel wat dunnig aan
maar de kleurplaten zijn enkel gedrukt, Dus  voor alle kleurbenodigdheden wel bruikbaar ...



De 2e plaat die ik heb gekleurd komt van de Cheyenne Indianen en de betekenis ervan is:De vier windrichtingen..
Zoals ik al melde heb ik niets op deze kleurplaten aan te merken .. Het boek vind ik erg leuk om in te werken.
En voor mij nodigt dit boekje niet uit om er met stift in te gaan werken ... Omdat ik zelf niet echt een stift kleurster ben..





Ben je fan van Mandala,s? Dan raad ik je aan dit boekje echt aan te schaffen... Want hij is echt super leuk!! En er staan echt super gave kleurplaten in! Voor iedere Mandala liefhebber wat wils...

En kost maar 9,99 Bij Webshop Uitgeverij Panta Rhei En hij is natuurlijk te vinden bij Bol.com


Uitgeverij Panta Rhei heeft natuurlijk nog meer kleurboeken uitgebracht kijk maar eens in Uitgeverij Panta Rhei hun Webshop









Korte beschrijving :


INDIAANSE MANDALA’S

Kleurboek voor volwassenen

Een nieuw kleurboek voor volwassenen, geïnspireerd op het wereldbeeld van de Noord-Amerikaanse indianen.
 Achting en respect voor de moederfiguur zijn in hun geloof sleutelbegrippen, en hemel en aarde, mens en natuur,
het grote en het kleine zijn voor hen onlosmakelijk met elkaar verbonden.
De 31 mandala’s in dit boek zijn geïnspireerd op traditionele motieven van verschillende indianenstammen.
Bij elke mandala wordt de betekenis of herkomst vermeld.
Met een beknopte uitleg van het gebruik en de betekenis van de kleuren.

ISBN 978.90.8840.131.2
Paperback, 62 pagina‘s
Formaat 21 x 22 cm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten