zondag 29 november 2015

Vanessa





wie ben je? 

Ik ben Vanessa ( nessy ) 34 jaar jong , wonend in België Beheerster van Kleurvitality.En de groep Perfectsweetcolors&kleurvitality.
Ik ben begonnen met kleuren als therapie, ik heb 5 operaties gehad aan de onderrug, het kleuren helpt mij om mijn pijn even te 'vergeten'

wat is je favoriete boek? 

Ik heb meerdere favoriete boeken, meer bepaald de boeken van Johanna Basford, deze boeken toveren steeds een glimlach op men gezicht, maar ben ook steeds bang om er in te kleuren! Het zijn prachtige boeken ( Mijn geheime tuin, Het betoverde woud en De verborgen oceaan ) en hopelijk komen er nog veel meer uit!


Welk boek in jou bezit zou je een ander aanraden ?

Het is natuurlijk te zien welke tekeningen onze kleurvrienden graag inkleuren, maar ik raad het boek "Mijn wonderlijke wereld" wel aan, omdat dit boek verschillende tekeningen heeft en zeker niet te moeilijk om te kleuren, want sommige mensen willen nu eenmaal gewone kleurplaten inkleuren, deze is daarvoor perfect, ik kies liever voor een uitdaging dus print ik mijn tekeningen                                                                                       meestal af en men boeken blijven links liggen                                                                                         voor 'later'

Wat doet kleuren met je? 
Het is heel ontspannend voor mij, ik heb al verschillende operaties ondergaan en kleuren werkt heel therapeutisch en kalmeert mij wanneer ik pijn heb, kleuren is eerder een passie geworden, een hobby waar ik mij in verdiep. Ik wil steeds meer over kleur leren, kleuren schema's bekijken en technieken toepassen, en ik hou enorm van een uitdaging in het kleuren, als ik een afgedrukte tekening begin denk ik steeds 'waar ben ik aan begonnen' maar ik heb al geleerd van nooit te oordelen tot hij af is en dan komt de WAUW van alle kanten en voel mij dan in de hemel.

Wat is je lieveling kleur en zie je dit ook terug in het kleuren? 

Ik heb 2 kleuren waartoe ik enorm aangetrokken voel, dit is groen en blauw, hoe dit komt weet ik niet, maar deze kleuren gebruik ik heel veel. Als ik een tekening klaar heb betrap ik mezelf erop dat ik weeral eens deze kleuren heb gebruikt. Men man heeft mij al gezegd dat hij eens deze kleuren gaat verstoppen, dan ben ik verplicht andere kleuren te gebruiken, hilarisch!


Welke kleuren gebruik je nooit? 

Eigenlijk weet ik dat niet echt, ik weet wel  dat ik meer aangetrokken voel naar aardkleuren, ik voel mij dan ook wel veel beter dan dat ik met fellere kleuren kleur. Maar ik kleur steeds op gevoel af en dan komen de kleurenkeuzes vanzelf wel.











op welke kleurplaat die je hebt gekleurd ben je het meest trots? 

Het meeste trots ben ik op mijn tekeningen dat ik inkleur voor familie leden of kennissen. De reden hiervoor is dat het iemand blij maakt en voor altijd zal koesteren, de mensen hun gezichten zien wanneer ze de tekeningen in de hand krijgen, dit gevoel is onbetaalbaar en raakt mij steeds opnieuw, want ik kleur voor 100% uit het hart.

Ben je op dit moment ook met een creatie bezig? 

Op dit moment ben ik bezig met katten in te kleuren Het boek noemt Franciens kattenkleurboek voor volwassenen het is in A3 formaat, het is een hele werk !

Waar kleur je het liefst mee stift of kleurpotlood? 

Ik kleur het liefst met potloden, je kan er zoveel mee bereiken: Als ik potloden gebruik wil ik altijd een effect in het kleuren steken en met potloden lukt dit aardig! Soms kleur ik zacht, dan harder als ik beide doe heb je al een mooi effect in je tekening, je hoeft niet altijd te doezelen! Kleurpotloden kan je ook uitgummen wanneer je een foutje hebt, met stift is dit niet het geval.







Heb je ook een favoriete merk? 

Wanneer ik potloden zie wil ik ze hebben! Maar ik koop ze niet altijd hoor, ik mag niet lol. Ik kleur enorm graag met color'peps, deze zijn echt goedkoop en ze kleuren fantastisch! Maar mijn favoriete merk is Caran D'ache Pablo, ik heb deze potloden als cadeau gekregen van mijn man, wat ben ik er blij mee, ik kleur hier wel mijn mooiste creaties mee, dus niet in een kleurboek.

Welk boek(en) staat er nog op je verlanglijstje? 

Ik heb niet zo de voorkeur meer om in boeken te kleuren, ik wil liever een tekening uitprinten en inkleuren, maar wat ik wel heel mooi en leuk vind is Masja's wonderwereld, dus wil ik graag nog deel 3!




Mensen die net beginnen met kleuren zitten vol vragen,wat raad jij ze aan?
Ik raad de mensen aan van een tekening eerst helemaal in te kleuren voor dat ze het al opgeven van in het begin! Ik zie dit heel vaak, er wordt een tekening getoond en daar staat bij dat ze het niet mooi vinden, maar zodra de tekening af is komt het geheel tot zen recht! Kleuren moet men doen omdat je het graag doet, NOOIT kijken naar een ander, kleuren is ontspannend en elke kleurtekening is altijd mooi! Ook wil ik graag nog de mensen meegeven dat er vele 'technieken' bestaan, maar je tekening kan al heel mooi zijn door licht of harder te drukken op je potlood, bij beide gevallen heb je al een mooi effect in je tekening. En misschien nog een raad : als je aan een tekening begint gum het even , dan ga je geen zwarte vlekken hebben.




Heb je zelf een blog of website? zoja geef je link mee:       


2 opmerkingen:

  1. Erg leuk om dit te lezen. Kleurplaten zijn ook erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om dit te lezen. Je kleurplaten zijn fantastisch om te zien. Ga zo door ik leer er veel van om naar de platen van andere te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen