zondag 27 december 2015

Ons vragen uurtje met Mariska

Wie ben je?
Mijn naam is Mariska, 30 lentes jong. Ik woon samen met mijn vriend en onze 2 honden. Bitch is een
Amerikaanse Stafford van bijna 9 jaar, en Bella is een Pitbull xl van bijna 15 weekjes.. Ik ben sinds maart 2015 aan het kleuren geslagen. En daarna ook een like pagina en een blog begonnen. Eerst om mijn gemaakte platen te showen, later ben ik ook review’s gaan schrijven.


Wat is je favoriete boek?
Ik heb er meerdere… ik ben gek van de boeken van Dover, Creative haven, Johanna Basford en Millie Marotta. Eigenlijk vind ik veel dingen leuk. Ik kleur het liefste natuurgetrouw, en mandala’s..
 










Wat doet kleuren met je?
In het kleuren vind ik rust en ontspanning. Ook maak ik mijn hoofd leeg. Ik vind het een heerlijke en
ontspannende passie.. Wat is uitgegroeid naar een verslaving haha



Wat is je lievelings kleur en zie je dit ook terug in het kleuren?
Ik kleur graag met paars, blauw, roze.. maar paars is mijn favoriet..









Welke kleuren gebruik je nooit?
Zwart en grijs. Al heb ik laatst een mandala gemaakt (zie foto) met deze kleuren. En dat ging goed..
Dus misschien ga ik ze vaker gebruiken.





Op welke kleurplaat die je hebt gekleurd ben je het meest trots?
Het meest trots ben ik op mijn vis uit Animorphia. Die is zo goed gelukt. En er zaten heel veel uren werk in. Maar eigenlijk ben ik op al mijn platen wel heel trots J




Ben je op dit moment ook met een creatie bezig?
Jazeker, ik ben bezig in het boek Tropical birds. Ik kleur meestal in meerdere boeken tegelijk, en
soms maar 1 plaat. Ligt eraan wat op dat moment mijn voorkeur heeft om te kleuren.
Foto 7




Waar kleur je het liefst mee stift of kleurpotlood?
Ik kleur het liefste met potloden. Op deze manie kun je mooie effecten creëren. Ook kun je met lagen werken, en daardoor diepte creëren.  En je kan blenden en doezelen. Daardoor hou ik van potloden. Met stiften krijg ik vaak niet mooie resultaten. Althans, niet wat ik voor ogen heb.



Heb je ook een favoriete merk?
Ik gebruik het liefste de Faber castell polychromo’s. Ze waren duur, maar elke euro waard. Ook gebruik ik graag mijn Bruynzeel expressions, de gewone en de aquarel potloden. Ook deze potloden kleuren heerlijk.
Als ik met stiften kleur gebruik in de stiften van Staedtler, de Triplus en de Noris.



Waar haal jij je boeken (winkel)  of kleurplaten ( site) ?
Ik bestel veel bij kleurboeken-winkel.nl maar ook wel bij bol.com. en zo nu en dan koop ik de boeken bij de primera.



Welk boek(en) staat er nog op je verlanglijstje?
Ik wil nog graag kopen: Cursus zentangle, Dieren kleuren, Huis van de tijd, boeken van uitgeverij Akasha, Lost ocean, Nature mandala coloring book, One zentangle a day, Tangle bay, Tangle wood, Tuin van de tijd en Wild savannah.
De materialen die ik nog wil zijn: de Faber castell alrecht durer (aquarel potloden), de waterbrush set van Caran d áche en de Derwent inktense potloden.



Mensen die net beginnen met kleuren zitten vol vragen, wat raad jij ze aan?
Eerst naar bv de action gaan. Daar kun je een boek en potloden kopen onder de 5 euro. En dan gaan proberen. Zo ben ik ook begonnen. En je aanmelden bij kleurgroepen, hier kun je veel leren. Als je daarna nog zeker bent dat het kleuren je ligt kun je kijken wat je voorkeur is qua platen. Via pinterest kun je al veel platen vinden, en dan kijken of het boek en de illustrator je ligt.
Maar ik zou zeggen, niet bang zijn, en gewoon gaan kleuren. Het gaat erom dat het je ontspand, en dat je het leuk vind. Dat is het belangrijkste!
Op deze foto zie je mijn eerste plaat. Uit een boek van de action, gekleurd met DaVinci potloden.

Heb je zelf een blog of een pagina? Zo ja link:





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen