zondag 24 januari 2016

Boeddhisme Kleurboek


Jacqueline vroeg mij (Ramona) of ik een gast review wou schrijven over het boek boeddhisme. Ik wou
hier heel graag aan meewerken.

Normaal als ik een kleurboek koop bekijk ik eerst de kleurplaten die er in staan. Staat mij het merendeel niet aan dan koop ik hem niet. Maar dit keer heb ik hem besteld op basis van de voorkant met de kans dat ik de kleurplaten helemaal niks zou vinden, maar ik moet zeggen toen ik het boek binnen kreeg was ik meteen heel enthousiast en heb er geen moment spijt van gehad dat ik hem heb besteld. Vandaar dat ik dan ook graag wou mee werken aan een gast review.








Het boek bestaat uit 100 anti stress kleurplaten. Er zit een harde kaft omheen, wat ik heel prettig vind. Uitstraling van het boek is al heel relaxed en rustig. Het papier is dik papier. Ideaal om met verschillende kleur materiaal in te gaan werken.
Ik heb er voor gekozen om de eerste plaat met potlood te kleuren en af te werken met een goud kleurige gelpen. Het papier is heel erg fijn om met potlood op te kleuren en ook doezelen met geurloze terpentine is hier geen enkel probleem.
De tweede kleurplaat heb ik gekleurd met stift. Ook hier geen enkel probleem. Het papier drukt niet door. Dus je hoeft niet bang te zijn dat dat op de plaat aan de andere kant te zien is.
Het kleuren in dit boek werkt heel erg ontspannend en dat vind ik heerlijk na een drukke dag.

Ik raad dit boek echt aan als je lekker ontspannend wilt kleuren en als je van boeddhisme houdt.



Ben je nieuwsgierig geworden na dit fantastische kleurboek? Je kunt hem voor 9,99 bestellen bij Bol.com

Beschrijving van het boek:

100 antistress-kleurplaten. Mandala's, dharmawielen, de boom der ontwaking, lotusbloemen, boeddhabeeldjes die beelden oproepen van India, Tibet, Thailand, Sri Lanka, Cambodja, Laos, Birma
en niet te  vergeten China en Japan. De 100 kleurplaten in dit boek zijn geinspireerd op de boeddhistische wereld, en wij nodigen u  uit om een ontdekkingsreis te maken over de twee belangrijkste paden van deze levensbeschouwing: die van de juiste aandacht en de juiste concentratie.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten