zondag 24 januari 2016

Het vragen uurtje met Kleur Creaties Kaatje

Wie ben je?
Mijn naam is karen Nipperus een ben 52 jaar oud. Woon in Haarlem samen met mijn 3 jack Russels
 ( vader/moeder en dochter), verder dribbelen er nog 2 katers rond 1 huis en tuin kater en een kater
dat een kruising is van een Maine Coon x Noorse Boskat dus lekker druk maar heel erg gezellig. 1  van mijn Hobby’s is kleuren. Ik kleur nu al bijna 3 jaar en het gaat me niet vervelen. Niet alleen kleuren maar ook aquarel en ga beginnen te proberen met tekenen misschien dat ik kleurplaten er mee kan maken. Ik kleur graag realistisch vooral met dieren en natuur kleurplaten. Laatst heb ik voor de kerst foto’s van vrienden en bekenden van honden in kerst sfeer gekleurd is een beetje uit de hand gelopen maar zo leuk om te doen. Kleurplaten met straatjes , landschappen , maar ook Gotische en fantasy kleurplaten.


Wat is je favoriete boek?
In het begin ben ik begonnen met in kleurboeken te kleuren  maar dat doe ik nu niet meer.
Mandala’s kleuren wel erg leuk en heb ze nog steeds maar kleur ze eigenlijk zelden

Wat doet kleuren met je?
Voor mij is kleuren heerlijk ontspannen en kan me er heel erg op in gaan hoe moeilijk de kleurplaat ook is en het is toch ook wel een beetje een verslaving  geworden moet echt elke dag wel iets of ene beetje gekleurd hebben.

Wat is je lievelings kleur en zie je dit ook terug in het kleuren?
De kleuren waar ik het meeste mee kleur zijn de natuurt tinten, bruin, groen en blauw die zijn zeker
terug te  vinden in mijn creaties maar ook geel en oranje.

Welke kleuren gebruik je nooit?
Ik gebruik eigenlijk zelden rose tinten en rood tinten. In mijn laatste paar kleurplaten heb ik ze wel gebruikt om toch weer even wat anders te laten zien maar ik gebruik ze niet snel. Stiften gebruik ik
zelden soms alleen als accentueren.


Op welke kleurplaat die je hebt gekleurd ben je het meest trots?
Dat is erg moeilijk zeg  kan niet echt een keus maken maar op deze kleurplaat ben ik erg trots

Ben je op dit moment ook met een creatie bezig?
Op het moment ben ik bezig met baby Giraf

Waar kleur je het liefst mee stift of kleurpotlood?
Ik kleur het liefst met kleurpotloden en pastelkrijt. Stift gebruik ik zelden voor bijvoorbeeld bepaalde accenten maar dan zijn het fineliners

Heb je ook een favoriete merk om mee te kleuren?
Kleur over het algemeen met Faber castell en Derwent kleurpotloden zowel pastel, coloursoft tot metallic en aquarel. Maar met Bruynzeel, stabilo en steadtler kan je ook heel veel mooie creaties maken.

Waar haal jij je boeken (winkel) of kleurplaten ( site) ?
Boeken koop ik niet meer. De Kleurplaten haal ik voor een deel uit de kleurgroepen vandaan als deze worden aangeboden, verder op Pinterest kan je zo veel leuke kleurplaten vinden. Als je een onderwerp intikt op google kom je ook veel mooie kleurplaten tegen. Ik maak van mijn eigen foto’s kleurplaten die maak ik dan zwart wit of op verzoek meestal van huisdieren.
Welk boek(en) staat er nog op je verlanglijstje?
Geen enkel boek, in de kleurgroepen zie ik wel hele mooi creaties die uit boeken vandaan komen
voorbij komen maar zelf zal ik ze niet meer aanschaffen.






Mensen die net beginnen met kleuren zitten vol vragen, wat raad jij ze aan?
Schaf niet meteen de duurdere kleurpotloden of stiften aan ga eerst kijken of je het leuk vindt met “goedkopere” kleurpotloden kom je heel ver en je kan altijd overgaan naar de duurdere merken. Laat je niet op hitsen door anderen die al verder zijn in het kleuren iedere creatie is mooi en goed. Je kan beginnen met iets na te kleuren dus een gekleurde kleurplaat zwart  wit maken en de originele versie er naast houden, zo kan je ook zien waar de accenten en de schaduwen moeten komen. Je kan dan natuurlijk ook je eigen kleuren combi gebruiken. Bekijk de kleurplaat goed voor je begint en begin bijv aan de rechterkant en kleur het verder uit. De meesten zien een kleurplaat en zeggen meteen dat het dan moeilijk is maar als je het stapje voor stapje inkleurt en bekijkt kom je al een heel eind.
Wat ik ook meestal doe is bijv als het een kleurplaat is met bergen dat je de bergen heel licht aan leurt zo dat je diepte in je kleurplaat krijgt zo kan je zien hoe het gaat worden.
Ga nooit meteen heel dik aan zetten kleur in lagen je kan beter een paar keer een laag kleuren dat in 1 keer heel dik, je kan dan nog van kleur veranderen. Met een wit potlood of blender of met doezelen kan je de kleuren licht over elkaar heen laten vloeien of wat
egaler maken
Wees creatief en durf te kleuren het gaat om het plezier en wat je zelf mooi vindt

Heb je zelf een blog of of of?

De link is: Kleur creaties van Kaatje
Ik heb een facebook pagina aangemaakt kleur creaties Van Kaatje, waar ik mijn kleurcreaties op zet en daar wil ik ook nog wel eens een kleurplaat stap voor stap inkleuren als men dat leuk vindt.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten