zondag 31 januari 2016

het vragenuurtje met Jolanda Weeterings

Wie ben je?

Ik ben Jolanda Weeterings, wonend in Breda, 48 jaar, getrouwd en moeder van 2 dochters van 25 en een zoon van 21, momenteel zonder baan, wel aan het studeren voor pedicure en nagelstyliste zodat
ik straks mijn eigen bedrijfje kan starten.

Wat is je favoriete boek?

100 creaties mandala en alle enige echte mandala kleurboeken. En masja's wonderlijke wereld.

Wat doet kleuren met je?

Ik heb helaas een burn-out gehad en daardoor ben ik met kleuren in aanraking gekomen. Het maakt mijn hoofd leeg, vooral met een rustig muziekje op mijn oren.

Wat is je lieverlings kleur en zie je dit ook terug in het kleuren?

Als ik echt een kleur moet noemen is dat paars, alhoewel blauw, rood en groen tinten ook wel. Oranje zie je ook heel vaak terug, het is een kleur die bijna overal bij kan
Welke kleuren gebruik je nooit?

Eigenlijk gebruik ik alle kleuren wel, zwart en grijs gebruik ik minder, vaak maar een klein beetje om net dat accent aan te brengen waardoor het de plaat net afmaakt.

Op welke kleurplaat die je hebt gekleurd ben je het meest trots?

Pfffff, dat zijn er meerdere. Ik heb wel mijn mooiste, die ik op dat moment vond, als kerstkaart gemaakt. Ook heb ik schilderijtjes gemaakt voor mensen die me dierbaar zijn en dan doe ik dan extra mijn best op om juist die plaat en die kleuren uit te zoeken die bij die persoon horen. Het is zo leuk om mensen te verblijden met een persoonlijk cadeautje

Ben je op dit moment ook met een creatie bezig?

Jazeker, uit masja's wonderlijke wereld deel 3. Hier gebruik ik derwent colorsoft en blenderpen.
Waar kleur je het liefst mee stift of kleurpotlood?

Eerst altijd stift. Nu worden dat langzaamaan kleurpotloden, ik heb met mijn verjaardag namelijk de kist met derwent colorsoft gekregen en daarmee kleuren krijg ik steeds beter onder de knie. Er zijn meer mogelijkheden met kleurpotloden zoals blenden en doezelen. Je plaat krijgt een hele andere uitstraling. Mede door deze groep ben ik nu ook aan het experimenteren met aquarel potloden en dat zal ook steeds beter gaan als ik maar genoeg oefen Lachebekje met open mond en lachende ogen al zal dat nu wat minder zijn als voorheen.

Heb je ook een favoriete merk om mee te kleuren?

Voor stiften zijn dat stabilo en voor potloden derwent, heb nu wel een soort prismacolors (Marco raffine) besteld en ben benieuwd hoe die straks zullen zijn. Voor de aquacolors heb ik een setje bij action gehaald om te testen of ik het leuk vind.

Waar haal jij je boeken (winkel)  of kleurplaten ( site) ?

Vooral bij bol.com of als ik toevallig iets in een winkel zie. Verder zoek ik nog wel eens platen op pinterest, heb er al behoorlijk veel opgeslagen, teveel om allemaal te kleuren Gezichtje met knipoog

Welk boek(en) staat er nog op je verlanglijstje?

In april natuurlijk het vijfde enige echte mandalaboek, mandala's blijven mijn favoriet.


Mensen die net beginnen met kleuren zitten vol vragen,wat raad jij ze aan?

Ga filmpjes kijken op YouTube en ga oefenen en wordt lid van een kleurgroep, zoals deze, zodat je inspiratie kan opdoen. En verder gewoon je gevoel volgen en doen.

Heb je zelf een blog of of of? zoja link

Nee ik heb geen blog, er is wel een Facebookpagina in de maak voor mijn pedicure en nagelstyling site.

Groetjes Jolanda Weeterings

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen