woensdag 6 januari 2016

Kleuren op nummer voor volwassenen - De Impressionisten

Van Deltas kregen wij het boek Kleuren op nummers voor volwassenen - De impressionisten om te
reviewen.
Heel erg bedankt hiervoor.

In dit boek staan kleurplaten van schilderijen van grote kunstenaars zoals Vincent van Gogh,
Claude Monet en andere. Aan de hand van kleurenschema's kun je het schilderij dan inkleuren.

Uitstraling van het boek is donker maar je kunt aan de voor kant wel zien wat de bedoeling is.
Het papier is vrij stevig waardoor je er met verschillende materiaal in zou kunnen kleuren.
Ook zijn de platen enkelvoudig gedrukt waardoor eventuele doordrukken van het kleurmateriaal geen probleem is.
De kleurplaten zijn uitscheurbaar, waardoor je je platen ook in een lijst zou kunnen doen om hem op te hangen.

Toen ik dit boek kreeg leek hij me heel leuk om te doen, maar toen ik eenmaal begon had ik wel elke keer
de neiging om te stoppen, omdat ik bang was dat de platen zouden mislukken. Maar ik heb er toch 2 afgemaakt en
ik  moet zeggen ben best tevreden over het eindresultaat.

Iedere  kleurplaat die erin staat heeft een kleurschema waar je mee kunt werken. Deze schema bestaan uit een
aantal basis kleuren en een aantal mengkleuren. Door de basis kleuren te mengen krijg je de meng kleuren.

Ik heb er voor gekozen om 1 met verf te doen. Dit omdat je verf toch het beste kunt mengen en je zo toch
zo dicht mogelijk bij de gewenste kleur kunt komen. Ik had geen problemen met het verven. Alleen trekt het papier
een beetje krom.



De 2de kleurplaat heb ik met potlood gedaan. Ook hiermee geen problemen. heb met deze plaat toch een beetje mijn
eigen draai aan gegeven en ik moet zeggen dat ik best tevreden ben over het eindresultaat.












Voor de mensen die van kleuren op nummers houden of van de grote kunstenaars is dit echt een aanrader.

Ben je benieuwd geworden naar dit boek hij is te bestellen bij o.a Bol.com voor 15,95 maar is ook te vinden bij lokale boekhandels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten