zondag 3 januari 2016

Ons vragen uurtje met Bernice

Wie ben je?
Hallo allemaal, Ik ben Bernice en net 27 jaar.
Ik heb een vriend waar ik nu 6,5 jaar mee samen woon.
Nog geen kinderen, en doe momenteel vrijwilligerswerk.
Door een hernia, die ik vorig jaar kreeg kan ik nog steeds niet volledig werken.
Mijn vrijwilligerswerk varieert van leidster/oppas in een kindopvang van een sportschool
tot werken in een kringloop.
Mijn hobby's variƫren van kleuren tot ministeck en 3d kaarten maken.

Wat is je favoriete boek?
Mijn favoriete boeken zijn die van Masja, Mijn wonderlijke wereld.
Toen ik voor het eerst ging kijken naar boeken had ik bij veel boeken zo iets, dat het net niet was wat ik wilde of het veel te duur vond. Toen ik het boek van Masja door bladderde dacht ik meteen
dat is nou een boek dat ik leuk vind.

Wat doet kleuren met je?
Zoals ik bij veel mensen lees kunnen ze rustig worden van kleuren of stress erin kwijt.
Dit is bij mij ook het geval. Vanaf oktober 2014 liep ik met een hernia.
Pas in januari/februari kwamen de onderzoeken naar een hernia. Toen het eenmaal duidelijk was dat het inderdaad een hernia was, kwam ik op de spoedlijst voor een operatie.
In maart werd ik dan eindelijk geopereerd. Een week later begon mijn revalidatie.
4 weken met een rollator moeten lopen, tussendoor kwam ik in aanraking met kleuren.
Ik heb veel hobby's maar ik kon daar mijn gedachten niet bij verzetten. Gelukkig lukte dat wel met kleuren.



Wat is je lievelingskleur en zie je dit ook terug in het kleuren?
Mijn lievelingskleur is blauw, maar mag ook graag kleuren met roze en paars.
In het begin was ik vaak geneigd om die kleuren te gebruiken.
Door de challenge heb ik dat los kunnen laten. Inmiddels 3 keer een challenge gedaan,
en daar door genoeg rare en leuke combinaties gezien. Hierdoor mij zelf ook erg kunnen verbazen.
Bij mijn 2de challenge had ik vaak de gedachten, wat een rot kleurencombinatie. Toen eenmaal de kleurplaat klaar was zag het er vaak erg leuk uit.






Welke kleuren gebruik je nooit?
In het begin gebruikte ik weinig bruin, groen en rood. Dat zijn totaal niet mijn kleuren.
Ook door de challenge ben ik ze gaan gebruiken. Ik vind het wel lastig om mijn fantasie los te laten,
bomen zijn bij mij bruin en groen. Net zoals hartjes vaak rood of roze zijn bij mij.

Op welke kleurplaat die je hebt gekleurd ben je het meest trots?
Het meeste trots ben ik op een kleuropdracht van de groep ik kleur....jij hetzelfde....samen anders?
Daar mocht je een kleurplaat kleuren met een eenhoorn en draakje, maar het draakje mocht niet groen zijn en de eenhoorn mocht niet wit zijn.
Ik heb toen voor het eerst echt mijn fantasie gebruikt, en geprobeerd om er effecten in te krijgen.
Een vriendin die gek is op draakjes en eenhoorns heeft geholpen met kleuradviezen.
Uit eindelijk heb ik hem afgedrukt op fotopapier, ingelijst en naar haar opgestuurd.
Ook ben ik trots op de paisley uit het boek van Masja deel 2. Deze heb ik voor de challenge gedaan maar tevens ook gebruikt voor mijn review. Ik had nog niet veel gewerkt met pastelkrijt, maar vond het hier erg goed op gelukt.




Ben je op dit moment ook met een creatie bezig?
Er liggen nog een aantal platen die ik nog moet afmaken, maar omdat ik soms mijn inspiratie kwijt
ben heb ik ze even weg gelegd. Ik ga deze week nog bezig met andere kleuropdrachten.



Waar kleur je het liefst mee stift of kleurpotlood?
Ligt er helemaal aan wat ik kleur. Als ik kleur in de grote mandala kleurboeken van de zeeman dan kleur ik alleen met stift. Tijdens mijn challenge heb ik vaak stift gebruikt als ik snel een kleurplaat af wilde hebben. Maar over het algemeen kleur ik met potloden vooral in de andere kleurboeken.







Heb je ook een favoriete merk?
Mijn favoriete merk is tot nu toe Bic en Bruynzeel. Ik vind de andere merken erg duur
dus ook niet uit kunnen proberen. Laatst wel een setje stabilo fineliners gekocht, maar die gebruik ik niet veel.

Waar haal jij je boeken (winkel)  of kleurplaten ( site) ?
De boeken die ik heb, heb ik gekregen of gekocht in de winkel. Ik haal ook veel van Pinterest af,
was erg handig voor de challenges :)




Welk boek(en) staat er nog op je verlanglijstje?
Het derde deel van Masja, mijn wonderlijke wereld en Masja's Nature/Romance
staan nog op mijn lijstje.
Maar 2 januari ben ik jarig dus wie weet kan ik ze volgende week van mijn lijstje afstrepen. :)














Mensen die net beginnen met kleuren zitten vol vragen,wat raad jij ze aan?
Sommige antwoorden kun je misschien op internet vinden, neem de tijd om naar antwoorden te zoeken.
Vertrouw daar naast op je gevoel. Een kleurplaat die in het begin er misschien niet uit ziet
kan op het laatst wel prachtig zijn.

Heb je zelf een blog of of of? zoja link

Ik heb geen blog of eigen pagina. Ben wel beheerder van meerdere pagina's maar staan los van het kleuren. Ik ben beheer van: Pakje onbekend  en  Low Budget creative uitspattingen




Geen opmerkingen:

Een reactie posten