maandag 15 februari 2016

Het vragenuurtje met Creabeertje Twinkle


Wie ben je?


Mijn naam is Creabeertje Twinkle ( Jeanita Lip in het echt). Ik ben 40 jaar en woon in de kop van
Overijsel het mooie en rustige Steenwijk.
Binnenkort begin ik aan een nieuwe baan. Doordat ik vroeger in 2000 de Kunstacademie te Groningen heb afgerond met meest vrije afstudeer richting :
autonoom. Ben ik nooit lang in dienst geweest bij een werkgever. Ik heb mijn droom en passie gevolgd. Creatief bezig zijn.

Wat doet kleuren met je?
Kleuren ontspant mij en is mooi alternatief voor schilderen op doek of tekeningen te maken met fineliners of de zwarte merk/benzine stiften van de Hema.

Wat is je lieverlings kleur en zie je dit ook terug in het kleuren?

Mijn lievelingskleuren zijn cerise rosé/ oranje, aqua blauw , petrol, mosgroen , aubergine .oranje , geel.
Geen enkele tekening heb ik in zwart- wit gehouden.

Welke kleuren gebruik je nooit?

Mijn lievelingskleuren zie je maak in de kleurplaten terug. Tenzij ik in nare gemoedstoestand of onrustig ben. Dit zie je gelijk terug in de platen. Rustige gemoedstoestand:
Ik heb nog nooit een plaat met wit, zwart en grijs ingekleurd. Daar heb ik nog niet de juiste platen / boeken voor gevonden.
Sommige platen vind ik helemaal niks, deze kan ik wel eens met zwart/ wit en grijs inkleuren! Mooie ingeving , dank je wel daarvoor
De plaat waar ik het meest trost op ben:










Op welke kleurplaat die je hebt gekleurd ben je het meest trots?

Door omstandigheden heb ik afgelopen week niet gekleurd. Te moe en uitgeleefd voor. Hiervoor heb ik wel gekleurd in:

Wat is je favoriete boek????









Waar kleur je het liefst mee stift of kleurpotlood?

Ik kleur het liefst met stiften. Meestal heb ik basis stiften van de Hema, Wibra, Zeeman omdat ik geen kapitalen hier aan wil uitgeven.
Eenmaal heb ik doos Stabilo's gekocht uit mijn hoofd 2in1 met dunne en dikke punt. Ze kleuren heerlijk en geven prachtige kleuren.


Heb je ook een favoriete merk om mee te kleuren?

Stabilo's zijn erg fijn, maar mijn budget is niet toereikend om steeds met Stabilo's te kleuren. Ik wil mijn andere passie weer oppakken het schilderen op doek !
Ik haal mijn boeken bij Bruna als ze niet in een goedkopere versie in andere winkel worden aangeboden. Meestal wel de duurdere daar staan veel mooie platen in.
 Meestal in boeken van Wibra of Zeeman zitten vaak veel platen waar ik niks mee kan. Die kleur ik dus ook niet in.


Welk boek(en) staat er nog op je verlanglijstje?

Wil nog keer boek met Zen , tattoos bloemen aanschaffen.



Mensen die net beginnen met kleuren zitten vol vragen,wat raad jij ze aan?



Wat ik als tip wil mee geven aan personen die net beginnen. Laat je niet gek maken door freaks.
Die allemaal boeken en allerlei dure stiften laten zien die ze in hun hebberigheid hebben gekocht.
Koop eerst een boek bij Wibra of Action. Zij hebben prachtige boeken om uit te testen of je het kleuren leuk vind. Dit geld ook voor stiften.
Misschien vinden zij de dure stiften helemaal niks en de freaks wel..
Kijk naar je budget en probeer het eerst uit! Veel kleur plezier en lekker ontspannen..



Heb je zelf een blog of of of? zoja link :
Zelf heb ik geen link of blog. Ik plaats mijn creaties op Facebook ..
















Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen