zondag 13 maart 2016

Het vragenuurtje met Sandy

Wie ben je? 
Hoi, mijn naam is Sandy Hasselt. Ik ben 31 jaar oud en woon samen met mijn man, onze zoon van 5 en onze huisdieren in het Brabantse Raamsdonksveer.
Ik werk als Huishoudelijk Medewerkster bij mensen met een verstandelijke beperking, erg leuk en dankbaar werk om te mogen doen. Verder ben ik eigenaresse 
van Passion 2 Create. Dit is mijn online community voor creatieve mensen. We hebben een blog, een kei gezellig forum en een aantal social media kanalen.
Op Passion 2 Create bespreek ik allerlei soorten hobby’s, deel ik inspiratie, praten we over lifestyle en beauty en…zijn we heel erg fan van Kleuren voor Volwassenen ;-)


Wat is je favoriete boek? 
Oei, daar vraag je me wat! Mag ik er echt maar eentje kiezen ja? Nou, eens even zien….Het is écht heel moeilijk kiezen maar ik vind Animorphia van Kerby Rosanes 
en Mijn Geheime Tuin van Johanna Basford beiden wel heel erg leuk. Mogen we er een gedeelde eerste plek van maken?


Wat doet kleuren met je? 
Kleuren helpt me ontspannen. Het haalt me even weg uit mijn (gezellig) drukke, hectische bestaan en zorgt er voor dat ik mijn hoofd kan legen. Voordat ik begon met kleuren
had ik het niet verwacht, ik deed het zelfs een beetje af als ‘hippie gedoe’, maar het werkt echt. Als ik kleur verdwijnt de hectiek en voel ik me even weer een beetje kind. Heerlijk.






Wat is je lieverlings kleur en zie je dit ook terug in het kleuren? 
Mijn lievelingskleur is paars. En ja, dit zie je zeker terug in mijn kleurplaten. Vaak heb ik toch de neiging om mijn fantasie de vrije loop te laten en om er dan stiekem allemaal
paarse dingetjes in te verwerken. Zo heb ik deze week een kleurplaat uit The Menagerie met 7 tinten paars ingekleurd. Dat paars staat die Lama best goed, haha! Ook in de platen
van Animorphia zie je best veel paars terugkomen. Ik vind het ook zo’n mooie, bijna spirituele kleur…






Welke kleuren gebruik je nooit? 
Grijstinten, denk ik. Ik vind het zulke saaie en grauwe kleuren. Als het maar even kan gebruik ik ze liever niet. Ik ben juist een heel blij en kleurrijk persoon en dit zie je in mijn kleurplaten
ook heel vaak terug. Misschien moet ik maar eens een kleurplaat in grijstinten gaan kleuren, even buiten mijn nogal kleurrijke comfortzone gaan…
Op welke kleurplaat die je hebt gekleurd ben je het meest trots? 
Dat zijn er wel een paar. Het is namelijk zo dat ik een kleine oogafwijking heb. Hierdoor heb ik soms wat moeite met scherpstellen en aan de buitenkanten van mijn zichtveld zie ik niks. Ik heb, zeg maar,
een ingebouwde blinde hoek. Hierdoor zijn priegelkleurplaten voor mij heel erg lastig om in te kleuren, ik ga dan heel snel buiten de lijntjes. Heb ik een priegelplaat af zonder dat ik al te veel buiten
de lijntjes ben gegaan? Dan ben ik eigenlijk altijd trots. Het voelt dan toch een beetje als een overwinning, haha.


Ben je op dit moment ook met een creatie bezig? 
Nee, op dit moment heel eventjes niet. We hebben hier al twee weken een ziekenboeg in huis. Eerst kwam het Norovirus en nu heb ik de griep. Ik ben daardoor dusdanig uitgeput en brak dat kleuren me even niet lukt.
Wel heb ik alweer een kleurboek klaarliggen. Het is een recensie exemplaar voor mijn blog. Hopelijk kan ik er snel in gaan beginnen want koorts of niet, mijn handen jeuken wel..!
Het boek heet ‘Kleuren op nummer. Extreme kleurpuzzels voor volwassenen’ En ja, het is een boek met een hoog priegelniveau. Hiervoor zal ik toch echt eerst wat moeten opknappen  ;-)



Waar kleur je het liefst mee stift of kleurpotlood? 
Het hangt een beetje van de plaat zelf af. Is het papier dik genoeg en is ie niet al te priegelig? Dan pak ik liever iets van stiften of markers. Bij Mandala’s heb ik vaak de neiging om stiften of markers te kiezen.
Maar zodra de plaat veel details bevat of wanneer het papier niet zo dik is pak ik toch het liefst gewoon kleurpotloden. Ik heb namelijk een hekel aan doordrukken, dat oogt meteen zo viezig dus dat probeer ik liever
te voorkomen.







Heb je ook een favoriete merk om mee te kleuren?
Ik heb niet heel erg veel kleurmaterialen in bezit, moet ik bekennen. Maar met mijn Bruynzeel en Stabilo kleurpotloden kom ik gelukkig al een heel eind. Ook heb ik een set alcoholmarkers
van de Flying Tiger, die vind ik ook heel erg fijn om mee te werken. En ik heb een zestal Tombow Dual ABT Brush pennen, die vind ik echt fantastisch.









Waar haal jij je boeken (winkel) of kleurplaten ( site)? De meeste kleurboeken krijg ik toegestuurd van uitgeverijen. Het zijn recensie exemplaren. Dit houdt ik dat ik de boeken uitgebreid ga testen en er dan een review/recensie over schrijf op mijn blog.
Zelf heb ik nu zo’n 5 kleurboeken aangeschaft bij de Bruna en via Bol.com. Zelf print ik eigenlijk nooit kleurplaten van bijvoorbeeld Pinterest, ik raak die losse platen steeds maar kwijt.
Of ze worden door mijn kind als onderzetter gebruikt. Een tijdje terug had ik een kerstmandala uitgeprint en ik was hem *ineens* kwijt. Vond ik hem begin januari terug, mijn zoontje had geprobeerd om er een
vliegtuig van te vouwen. Toen dat niet lukte heeft hij hem stiekem onder de bank verstopt. Nee, geef mij maar gewoon een kleurboek, die blijven gelukkig heel, haha


Welk boek(en) staat er nog op je verlanglijstje? 
Op dit moment is er één boek welke ik heel erg graag zou willen hebben: het officiële Game of Thrones kleurboek. Ik ben een ontzettende fan van de boeken en de tv-serie en wil dit kleurboek 
ook dolgraag aan mijn collectie toevoegen. 


Mensen die net beginnen met kleuren zitten vol vragen, wat raad jij ze aan? 
Mensen die net beginnen of die twijfelen of dat kleuren nou wel zo leuk is: breng eens een bezoekje aan de Action!
Daar heb je voor bijna geen geld allerlei soorten kleurboeken in de schappen liggen, die 1 of 2 euro kosten. Kies een boekje uit, regel jezelf een setje kleurpotloden (ook die hebben ze bij de Action)
en ga gewoon eens wat experimenteren. Mocht het je bevallen dan kun je bij de Bruna langs om een wat luxer boek aan te schaffen.
En mensen die allerlei vragen hebben adviseer ik meestal om eens op mijn forum te komen kijken, meelezen. Het prikbord ‘Kleuren voor Volwassenen’ is vrij toegankelijk en kan door iedereen worden gelezen.
Mocht je liever niet op forums rondhangen: op Facebook zijn verschillende leuke kleurgroepen waar je met je vragen

terecht kunt.













Heb je zelf een blog of of of? zoja link ;-) 
Ja, ik heb een blog. En een forum. En diverse social media. ;-)
Mijn blog: Passion2Create
Mijn forum:Passion2Create
Facebook pagina:Passion2Create
P2C kleurgroep op Facebook: Passion2Create
Instagram:Passion2Create(mijn kleurwerken staan onder #sandykleurt)
Pinterest:P2Cnl
en Twitter:Passion2Create

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen