dinsdag 29 maart 2016

Zachte Pastelkrijtjes Karat -Staedtler

Van STAEDTLER kreeg ik een pakketje zachte pastel krijtjes thuis gestuurd ....Dank jullie wel ...
Dit setje bestaat uit 12 mooie heldere kleurtjes die goed verpakt zitten in een doosje.
Om het pastelkrijtje zit een papiertje zodat je handen wat schoon kunnen blijven..
De krijtjes zijn in verschillende aantallen te koop zo heb je een verpakking van 12,24,36 of 48 kleuren.

Het eerste wat ik heb gedaan is wat filmpjes opgezocht via youtube .. Natuurlijk heb ik wel eens met pastelkrijtjes gewerkt.Maar dan Puur ff vlugjes wat aanbrengen... met een watje...Dit pastel is echter anders dan dat ik gewend ben...Direct bij aanraking blijft er direct al kleur aan mijn handen zitten..Dus merk al direct verschil met de krijt die ik al heb. Want daar gebeurt het dus niet bij...






Het eerste filmpje wat ik had gevonden was een zonsondergang te maken met pastel...Toevallig ook van het merk Staedtler. Ik heb hem dan proberen na te maken .. Ben best tevreden met het resultaat. Vond de pastelkrijtjes hier erg fijn in gebruik ... Heb ook de zelfde techniek gebruikt als in het filmpje .. Het filmpje zal ik plaatsen onder aan deze review







Daarna heb ik een plaat gekleurd met de krijt .. Heb wat afgeschrapt met een scherp mesje, en ben het meisje gaan inkleuren. door steeds mijn vinger in het gepoederde krijt te dippen
hier en daar heb ik af en toe een wattenstaafje gebruikt.... Dit werkte ook erg fijn het krijt liet zich mooi uitvegen ....Het overtollige krijt buiten de randen kon ik makkelijk weg gummen...








De derde plaat die ik met pastel heb bewerkt was een achtergrond .. Heb gewoon wat vluchtig wat
aangebracht met een watje...ook dit werkte weer super.. Eigenlijk kan je pastelkrijt voor vele dingen gebruiken zoals je ziet ...

De pastel krijtjes zijn onder andere te koop bij van hilten direct 




Informatie van het internet :


  • Uitstekend zacht pastelkrijt voor mooie resultaten
  • Briljante kleuren, studio kwaliteit
  • extreem lichtecht
  • Zacht, aangenaam schrijfgevoel
  • Perfecte mengkwaliteiten
  • Extreem breukvast
  • Met papierwikkel
  • 10 x 10 x 65 mm
  • 48 briljante kleuren





Zelfs om je haar een kleurtje te geven zijn ze zeer geschikt ;)


Voor overige reviews Klik hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten