zondag 24 april 2016

het uurtje met Tineke Bauw - Kleurboeken-winkel

Voor het wekelijkse vragenuurtje heb ik me in een opwelling opgegeven, met daarbij de gedachte dat
mijn bijdrage niet geplaatst zou worden, omdat ik "van de andere kant" ben.

Ik ben namelijk degene die de kleurboeken verkoopt: Tineke Bauw (mede-)eigenaar van Kleurboeken-winkel en Brammetje Texel, tevens partner van Martin Kolkman en trotse moeder van Florianne (27) en Leander  (25).

Al 5 jaar geleden zijn wij gestart  met het verkopen van kleurboeken voor volwassenen.
Na een ietwat moeizaam begin is ons idee overgenomen door anderen waardoor er nu overal in Nederland kleurboeken te koop zijn.

Uiteraard zijn alle boeken die wij verkopen allemaal (alle 400!) mijn favorieten :D
Ik heb mijn voorkeuren, ik ben niet zo heel erg dol op geometrische recht-toe-recht-aan patronen. Ik val voor de meer bijzondere boeken zoals de wit op zwart gedrukte Midnight Garden uit de creative haven/eigentijdse serie. Uit de dubbelzijdige serie vind ik het Grumpy Cat kleurboek erg leuk en ik ben erg gecharmeerd van het aquarel kleurblok 1960's. Dan heb ik nog een favoriet en dat is Nordic Designs uit de serie eigentijds xl/creative haven collection.





Om een moderne kreet te gebruiken, van kleuren word ook ik Zen. Kleuren brengt je in een flow. Doordat je focust op waar je mee bezig bent passen er geen andere gedachten of muizenissen meer in
je hoofd, daardoor word  je ontspannen.
Verder is er aangetoond, dat het zien van kleuren sowieso een positieve invloed op je geest heeft, en bij mij klopt dat helemaal.

Ik word heel erg vrolijk en blij bij het zien van allerlei verschillende kleuren. Mijn lievelingskleur is lange tijd knalroze geweest, tegenwoordig neig ik meer naar groen, en dan met name zeegroen of smaragdgroen.
Grijstinten gebruik ik niet heel erg vaak, ik ben meer van alle kleuren van de regenboog.

Dat is ook goed te zien in mijn mandala's die ik  zelf teken en vervolgens inkleur.
Met mandelatekenen ben ik ca. 6 jaar geleden begonnen.  Ineens was er de kans om een cursus mandalatekenen te volgen, wat ik heb gedaan met heel veel plezier.
Ik heb verschillende cursussen gevolgd, en heb in de loop der jaren zo'n 100 verschillende mandala's getekend. Het verloop is goed te zien, ik herken de mandala's "van vroeger" en de meer recentere feilloos.
Er zijn er een aantal die ik wel heel erg geslaagd vind.
Al zeker 4 weken ben ik met een voorjaarsmandala bezig, iedere keer komt er een klein stukje bij.

Als ik geen mandala aan het tekenen ben, maak ik een Zentangle. Een klein zwart-wit tekeningetje
van 9 x 9 cm.
De Zentangles worden gemaakt met fineliners en een potlood voor de schaduwen.

Voor mijn mandala's en voor de meeste kleurplaten prefereer ik kleurpotloden omdat deze veel zachter kleuren dan stiften. Werken met kleurpotloden maakt mij meer ontspannen, ook omdat je kleurpotlood foutjes kunt weggummen of veranderen. Uitschieters of foutjes van stiften zijn definitief. Verder vind ik het resultaat van kleuren met stiften erg hard, kleuren van kleurpotloden zijn doorgaans zachter.

Ik heb altijd met een duur merk kleurpotloden gekleurd, totdat we zelf de Bruynzeel artikelen gingen verkopen. Nu kleur ik graag met de Bruynzeel Design Colour kleurpotloden, die in kwaliteit zeker niet onderdoen voor duurdere merken.
De Design Colour kleurpotloden kleuren prettig zacht, je hoeft helemaal niet op de potloden te drukken. Ze bevatten heel veel pigment waardoor de kleurafgifte geweldig is.

Nu zou ik graag uit de serie eigentijds/creative haven platen willen inkleuren uit Magical Landscapes en Chalkboard Art, en uit de dubbelzijdige serie zou ik graag een plaat willen kleuren uit Zendala's. Uit de serie megaveelmandala's zou ik graag een plaat willen kleuren uit  Kleur Jezelf Blij.

Als wij vragen van klanten krijgen proberen we die naar beste vermogen zelf te beantwoorden. Als dit niet lukt, verwijzen we ze naar internet en vertellen we dat er diverse Facebookpagina's  over kleuren zijn. Natuurlijk noemen we de groep PerfectSweetColors en KleurVitality van Jacqueline en Vanessa dan :D



Ik heb het erg leuk gevonden om dit stukje te schrijven en hoop dat de lezers dit ook een leuk stukje
vinden!
Onze website is Kleurboeken-Winkel (er wordt hard gewerkt aan een nieuwe website)

Onze Facebookpagina is: Kleurboeken-Winkel
En ons e-mail adres, voor vragen, info en bestellingen is: brammetjetexel@hotmail.com


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen