zondag 10 april 2016

het vragenuurtje met Lindsay

Wie ben je? 
Hallo ik ben Lindsay Timmermans-Bouwhuis, ik ben 24 jaar en woon in Nuth in het zuiden van Limburg. Ik ben sinds vorig jaar getrouwd met mijn man en wonen sinds 2,5 jaar samen.Ik kleur nog niet zo lang, ik ben via Jaqueline Norder op de site PerfectSweetcolors terecht gekomen en zo ben ik meer gaan kleuren door middel van de Challenge die toen gaande was. Ik heb dus nog niet zo lang ervaring met alle kleurtechnieken, dit ben ik nog allemaal uit aan het proberen. 

Wat is je favoriete boek? Toen ik gewoon voor de leuk nog deed kleuren kleurde ik alleen maar in de boeken kleur op nummer, daar was mijn favoriete boek 100 kleurmysteries Verborgen Dierenrijk. Deze is helaas al uit, nu heb ik een nieuw boek gevonden en dat is van Disney Les Grands Classiques Inmiddels heb ik heel veel andere boeken gekocht en waar ik momenteel graag in kleur is deel 1 van Masja’s Wonderlijke Wereld, heel mooi boek met hele mooie platen erin. 




















Kleuren maakt mij rustig en ik wordt hier heerlijk ontspannen van, ik kan dit de hele dag door doen. Gewoon lekker op me eigen tempo en even nergens aan denken.  

Wat is je lievelingskleur en zie je dit ook terug in het kleuren? 

Ik heb meerdere lievelingskleuren, vooral vrolijke kleuren vind ik mooi. Zoals paars,roze,rood, licht blauw, groen. Als het maar een vrolijke boel is.  
Dit zie je vaak terug in het kleuren, met de Challenge waar ik aan mee heb gedaan. Gebruik je hele andere kleuren vaak en zo komen hele mooie combinaties weer tot stand. 


Welke kleuren gebruik je nooit? 
Dit zijn vooral donkere kleuren zoals bruin,zwart,grijs. 

Op welke kleurplaat die je hebt gekleurd ben je het meest trots? 
Dit is een gemakkelijke ik wist het meteen ik heb een paar weken geleden een kleurplaat gemaakt van Masja’s Wonderlijke Wereld. Hier heb ik een beetje het pastelkrijt doorgekregen en ben hier super trots op, dit is met 2 vogels. 

Waar kleur je het liefst mee stift of kleurpotlood? 
Eerst kleurde ik altijd met stiften omdat ik een hekel had aan kleurpotloden. Maar toen zag ik zoveel mooie kleurplaten voorbij komen op Facebook dat ik zoiets had van dit wil ik ook kunnen, ik ben dit ook gaan proberen en nu begin ik steeds meer met kleurpotlood te kleuren omdat je daar veel meer mee kan. Maar stiften vind ik ook nog steeds heerlijk om mee te kleuren, hier kleur ik meestal mee met de kleur op nummers. 

Heb je ook een favoriete merk om mee te kleuren? 
Ik heb nog niet zoveel verschillende merken.  
Voor stiften gebruik ik vooral de Stabilo 68 en potloden gebruik ik Bruynzeel Keverblik.  
Aan stiften heb ik ook nog andere merken zoals: Bruynzeel en Sakura Koi Brush Pen en Faber Castell. De Sakura Koi Brush Pen gebruik ik nooit, ik vind deze persoonlijk niet fijn. De rest gebruik ik ook niet zo veel. Het meeste gebruik ik de Stabilo, bijna altijd. 
Aan potloden heb ik alleen nog de Marco Raffine, deze heb ik pas van vorige week dus heb ik nog niet gebruikt met kleuren, dus hier kan ik nog niet over oordelen. 

Waar haal jij je boeken (winkel) of kleurplaten (site)? 
Ik bestel de boeken meestal via internet en dit is meestal via bol.com of via kleurboekenwinkel.com 
Als ik naar een site ga voor kleurplaten is het pinterest 
Maar meestal kleur ik uit boeken. 

Welke boeken staan er nog op je verlanglijstje? 
Dit zijn er nog wel een aantal zoals 100 creaties flowersAnimorphia, Colour me mindful Birds en Seasons, Mandalamagie en nog veel meer.  

Mensen die net beginnen met kleuren zitten vol vragen wat raad jij ze aan? 
Ik ben natuurlijk zelf nog maar een beginneling maar ik zou zeggen kijk eens op Youtube naar allemaal filmpjes als je de verschillende technieken nog niet weet. Ook zou ik aanraden om een challenge mee te doen, hier leer je heel veel van. Je gebruikt zoveel verschillende kleuren die je normaal niet gauw gebruikt.  
Ook zou ik je via facebook aanraden om je aan te melden bij verschillende groepen, hier kan je natuurlijk altijd vragen stellen en zullen ook altijd beantwoord worden. 
Groepen op facebook zijn: Perfect Sweet Colors, Kleur Vitality, SuuZzLuvs2Color en zo zijn er nog meer. 


Heb je zelf een blog of zo ja link? 
Ik zelf heb geen blog. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen