maandag 4 april 2016

Ons vragen uurtje met Kristel Verbuyst

Hallo,
Ik ben Kristel Verbuyst, wonende in Borsbeek, een dorpje naast Antwerpen (Belgiƫ).
Dit jaar mag ik me vervoegen in de club van de 40-jarigen

Wat is je favoriete boek?

Het is heel moeilijk om 1 boek eruit te pikken als mijn favoriete boek, maar ik ben wel helemaal weg van Johanna Basford haar kleurboeken. Hier heb ik er 2 van in mijn bezit: Het Betoverde Woud  en De Verborgen Oceaan.De anderen staan nog op mijn verlanglijstje.
Ook hou ik enorm van De Wonderlijke Wereld van Masja van den Berg.

Wat doet kleuren met je?
Sinds mijn kinderjaren hou ik enorm van kleuren. Dat veranderde bij het ouder worden. Niet dat ik niet graag meer kleurde, maar het was “kinderachtig” om als volwassene te kleuren. Wanneer ik mama werd, had in mijn kinderen als excuus om mee te kunnen kleuren. In januari 2015 kreeg ik van mijn petekindje 2 kleurboeken cadeau. Sindsdien heb ik de kleurmicrobe terug te pakken. Aanvankelijk kleurde ik nog vrij “vlak” zoals ik dat vroeger in school leerde, maar door de kleurgroepen op facebook en de vele filmpjes op Youtube, is mijn manier van kleuren veranderd.
Kleuren betekent voor mij ontspannen en ontstressen. Ik kruip dan helemaal in mezelf en zet mijn verstand op nul.  Als het kan, kleur ik echt overal: in de trein, op een gezellig terras terwijl de kids spelen, …. Ik ben er echt niet om verlegen

Wat is je lieverlings kleur en zie je dit ook terug in het kleuren?
Mijn lievelingskleur is roze. Deze kan je heel vaak met paars/lila, rood en lichtblauw terugvinden in mijn platen.

Welke kleuren gebruik je nooit?

De kleuren die ik bijna nooit gebruik zijn vooral donkere tinten van de kleuren: grijs, bruin, blauw metallic kleuren uit mijn keverblik


Op welke kleurplaat die je hebt gekleurd ben je het meest trots?

Er zijn verschillende platen waarop ik trots ben, en de keuze is dan ook heel moeilijk: mijn boomstam uit Het Betoverde Woud, draak op pilaar (deze had ik gekleurd in kleurenchallenge met opgelegde kleuren), draak met vrouw (mijn eerste realistische kleurplaat) , oog en sprookjesbos (ook gekleurd in
kleurenchallenge).







Waar kleur je het liefst mee stift of kleurpotlood?
Liefst van al kleur ik met kleurpotloden. Hier kan je echt alle kanten mee op: blenden, doezelen, hard en zacht kleuren.

Heb je ook een favoriete merk om mee te kleuren?
Het favoriete merk waarmee ik kleur zijn de Koh-i-Noor Polycolor, maar ik kleur ook graag met Bruynzeel keverblik.



Waar haal jij je boeken (winkel) of kleurplaten ( site) ?
De kleurboeken haal ik ofwel in de Standaard boekhandel of bestel ik online bij bol.com. Wanneer ik echter fantasieplaten of dergelijke wil kleuren, haal ik deze af van pinterest. Ondertussen ben ik ook een fervente pinner geworden.



Welk boek(en) staat er nog op je verlanglijstje?

Mijn verlanglijst qua boeken is eindeloos, maar wie me graag wil verrassen op mijn verjaardag kan
me altijd “ De geheime tuin”  van Johanna Basford cadeau doen, of de Wonderlijke Wereld van Masja deel 1 en 2.

Mensen die net beginnen met kleuren zitten vol vragen,wat raad jij ze aan?
Ik raad de beginnende kleurders aan om te kleuren wanneer ze zin hebben. Want als er een druk is, krijg je stress en het is juist de bedoeling om te ontstressen.
Ook raad ik aan om heel veel te kijken naar werken van anderen. Door te kijken leer je veel en wees niet verlegen om tips te vragen of meer info aan de medekleurders.
Wil je meer weten over bepaalde kleurtechnieken? Youtube staat vol van verschillende filmpjes. Bekijk deze en probeer de technieken zo veel mogelijk.
Want oefening baart kunst.














Heb je zelf een blog of of of? zoja link
Zelf heb ik geen blog, maar wel een kleurpagina op facebook.

Daar stel ik al mijn werkjes ten toon en ben ook bereid om tips en uitleg te geven.
Mijn kleurpagina
Ook heb ik  een pagina op pintrest dat vol staat met kleurplaten.
Pinterest
Heb je nog niet genoeg van dit alles? Op Instagram kan je me ook terugvinden op
Instagram

Geen opmerkingen:

Een reactie posten