vrijdag 8 juli 2016

STAEDTLER Noris club 144 !

Van La Couronne du comte kreeg ik pas geleden een mooie set Staedtler noris club 144 thuis
gestuurd, Dank jullie wel hiervoor ...

Ooit heb ik een review geschreven over deze potloden maar dan van de 12 stuks..klik hier om hem terug te lezen ....





Deze review gaat dus om de grote doos van 36 stuks. Prachtige kleuren!!,ben erg verrast van de kleurtjes die hier allemaal inzitten .....

Allereerst heb ik voor jullie een overzicht gemaakt van de kleurtjes die in deze doos zitten ....Ziet er mooi uit toch? ....
Deze kleurpotloden hebben een witte beschermlaag en beloven dat ze breuk vast zijn.


Tijdens het kleuren van de eerste plaat heb ik zo weinig mogelijk druk op de potlood gezet en wat laag over laag gewerkt en uiteindelijk gedoezeld met geurloze terpentine.... Dit werkte erg fijn en de kleuren vond ik wat meer helder worden met doezelen ....
gewoon gekleurd 







Gedoezeld 




De 2e kleurplaat die ik heb gekleurd heb ik zonder technieken gedaan .... Dit op wat gladder papier en moest dus ook echt druk leggen op de potlood om wat meer kleur (pigment) erop te krijgen ....
Vind deze potlood dus meer geschikt voor een wat ruwer papier ....Het papier wat ik destijds in mijn eerste review heb gebruikt was dus ook wat ruwer .... Waardoor het pigment van de potlood toch wat beter tot zijn recht komt vind ik.










Toch op glad papier vind ik ze ook super kleuren hoor... De kleuren komen dan wat zachter over dan wanneer je geurloze terpentine en de doezelaar zou gebruiken .... Maar ze kleuren heerlijk ....

Of ik de potloden goed vind? Ja nog steeds ...Ben er erg over te spreken en raad ze ook echt aan ....



Deze prachtige set is te bestellen bij La Couronne du comte voor 21 euro ....

Informatie van het internet :

* Kleurpotlood in klassieke, zeskantige vorm
* A B S - de witte beschermlaag verstevigt de potloodstift en verhoogt de breukvastheid
* Zeer zachte en kleurintense potloodstift
* 36 briljante kleuren
* Hout afkomstig van gecertificeerde, verantwoordelijk beheerde bossen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten