donderdag 4 augustus 2016

Klassieke Filmfiguren Disney

 Hallo ik ben Mirjam van der Pijl Westerveld.  Er is me gevraagd om een review te schrijven over het Disney boek klassieke filmfiguren, het is kleuren op nummer. Dit boek is de Nederlandse versie en heeft 55 mooie platen in staan. Het fijne van dit boek is dat ze enkelzijdig gedrukt zijn en je ze er ook
netjes uit kan halen door middel van de afscheur rand die erin zit!











Het papier vind ik wel van fijne kwaliteit. Niet zo erg dun en best wel stevig. Voor mijn eerste plaat heb ik gekozen voor de plaat uit de film cars. Zelf vind ik het fijner om met stift of markers of fineliners te werken om dit soort platen te kleuren. Je ziet dan de nummertjes wat minder goed terug als je klaar bent met kleuren. Voor deze plaat heb ik gekozen voor Faber castell connector stiften. Genoeg variatie aan kleuren. Altijd als ik start met kleuren uit dit mooie boek is dat ik de zwarte belijning start met fineliner en het daarna pas inkleur. Tijdens het inkleuren van de plaat houd het papier zich goed. Je beschadigd het niet met deze stiften. Al met al erg leuk om te doen.

Voor de 2de plaat heb ik natuurlijk gekozen voor peter pan zelf. Net als de voorkant van het boek. Dit maal met brush pens. Met een kwastje. Wat ik merk is dat dit wel prettiger over het papier glijd en makkelijker op papier te zetten is.







Al met al een super leuk boek. Als je
van disney houd en van leuke kleurrijke platen zit je zeer zeker goed. Ik vind het boek in ieder geval geslaagd en heb er al heel wat platen van gekleurd!

Mocht je enthousiast zijn geworden kan je dit boek onder andere kopen bij de AH of de jumbo of bij de Bruna! De prijs is goed te doen hij kost 7,95 en is het geld dubbel en dwars waard!







Enkele voorbeelden uit dit boek vind je hieronder :





Dank je wel Mirjam van der Pijl Westerveld voor deze prachtige review ....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten