zondag 18 september 2016

Celaine

Wie ben je?
Ik ben Celaine Vonk, ik ben 18 jaar en kom uit Nieuwendijk. Ik woon nog bij m’n ouders en broertje en zit nu in m’n derde jaar van de opleiding Onderwijsassistent. Naast school loop ik stage op een basisschool en werk ik in de plaatselijke supermarkt. Sinds februari van dit jaar ben ik begonnen met mijn eigen blog waar ik allerlei blogs plaats over creatieve onderwerpen en ook reviews plaats van kleurboeken en materialen.
Wat is je favoriete boek?
Mijn favoriete boek is het nieuwste boek van Johanna Basford het boek: Magie van de Jungle. In dit boek staan prachtige dierenplaten die ik geweldig vind om te kleuren.
Wat doet kleuren met je?
Kleuren is echt een stukje ontspanning voor mij. Ik vind het heerlijk om tijdens een drukke week met stage/werk en school even tot rust te komen in mijn boeken.
Wat is je lievelings kleur en zie je dit ook terug in het kleuren?
Mijn lievelingskleur is paars, paars is de kleur van creativiteit en dat is absoluut wat mij beschrijft. Ik vind het heerlijk om creatief bezig te zijn en de kleur paars is daarom mijn lievelingskleur. Ik kleur bijna iedere plaat wel met paars en kies daarna nog een andere kleur erbij.
Welke kleuren gebruik je nooit?
Ik kleur bijna nooit met de wat donkere kleuren zoals grijs en zwart. Ik vind het geen vrolijke kleuren, waardoor ik het niet zo snel gebruik in mijn plaat.
Op welke kleurplaat die je hebt gekleurd ben je het meest trots?
Ik vind deze plaat uit het boek: Mijn geheime tuin speciale editie denk ik mijn meest mooie plaat. De kleurplaat heb ik gekleurd met Derwent Coloursoft, Faber Castell Polychromes en de achtergrond heb ik met pastelkrijt opgevuld.

Waar kleur je het liefst mee stift of kleurpotlood?
Dat is echt per dag verschillend, de ene keer vind ik het heerlijk om gewoon met een paar stiften aan de slag te gaan en soms zijn dat potloden, maar ze zijn beide mijn favoriet.
Heb je ook een favoriete merk om mee te kleuren?
De Derwent Coloursoft potloden en de Faber Castell potloden zijn wat mij betreft echt mijn favoriete potloodmerken. Deze beide potloden vind ik heerlijk kleuren en geven een heel gaaf effect.
Waar haal jij je boeken (winkel) of kleurplaten ( site) ?
Sinds dat ik kleurboeken review koop ik bijna geen boeken meer zelf, maar krijg ik ze allemaal opgestuurd van uitgevers. Dat is echt een grote droom die in vervulling is gegaan.
Welk boek(en) staat er nog op je verlanglijstje?
Ik zou graag nog het kleurboek van Dikke Dames en de ansichtkaarten van Dikke Dames willen kopen. En ik zie ontzettend uit naar het boek Dagdromen die eind deze maand uitkomt bij BBNC uitgevers.
Mensen die net beginnen met kleuren zitten vol vragen, wat raad jij ze aan?
Mensen die net beginnen met kleuren hebben vaak de vraag: welke kleurpotloden kleuren het fijnst? Ik vind dit echt een hele persoonlijke ervaring. Daarom is mijn tip ook zeker om gewoon een aantal losse potloden te kopen bij een hobbywinkel of via internet en zo eens de potloden uit te proberen. Dan kun je later nog wel een set potloden aanschaffen, maar het is zonde als je een set aanschaft en je de potloden niet fijn vindt.


Mijn tweede tip is om gewoon eens rond te snuffelen op het internet. Bekijk leuke filmpjes op Youtube met allerlei kleurtechnieken en lees wat leuke blogs over kleurboeken en kleurmaterialen, want daar leer je echt heel erg veel van.


Mijn derde tip: kleuren is ervaren. Iedereen moet leren om echt goed te worden in kleuren. Soms kun je ontmoedigd raken door de vele platen op internet waarvan je denkt die kan veel beter kleuren dan ik, maar ik ben er van overtuigd dat je kleuren kunt leren en als je veel kleurt zal je uiteindelijk zien dat je groeit in het kleuren.
Heb je zelf een blog of of of? zoja link
Ik heb sinds februari van dit jaar mijn eigen blog, waar ik je alles vertel over creatieve aspecten zoals: Handlettering, Mandala maken, Zentangle en Kleuren. Ik houd ervan om mijn creativiteit te delen met andere mensen en daarom mijn blog.
Je kunt op mijn blog meedoen met leuke winacties en leuke blogs lezen. Dus kom gerust een keertje langs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten