zondag 4 september 2016

Het vragenuurtje van Helmie Faessen

Wie ben ik:

ik ben Helmie Faessen, een gezellige mollige huis/ vrouw en moeder van een zoon. Samen hebben
we 2 huisdieren, een golden retriever van 2,5 jaar (Cody) en een kat (Aaki) van 4 jaar. Dolle boel samen. 30 jaar geleden ben ik afgestudeerd als activiteiten-begeleidster .

Tijdens de studie zijn alle materialen en technieken van kleuren,tekenen en schilderen tot in den treure behandeld! Het was tenslotte een examenvak. Helaas heb ik nooit gewerkt als AB-er. En ook niks meer gedaan met alle kennis. Tot voor ruim een jaar geleden mijn zoon met een setje kleurpotloden van Stabilo en het kleurboek, kleurentherapie thuis kwam.


Heel voorzichtig weer sinds 30 jaar begonnen met kleuren! Ik vond het weer super leuk om te doen en vond het prettig om ook eens een hobby te hebben waar ik, mijn tijd voor kon maken . Echt tijd voor mezelf,tussen het huishouden door.


In het begin kleurde ik van alles en nog wat, ik was op zoek naar mijn eigen stijl en ik wilde graag allerlei technieken weer opfrissen! Gaande weg legde ik de lat steeds hoger en ben me meer gaan toeleggen naar specifieke platen. Liefst met realistische kleuren. Dieren en natuur hebben bij mij de voorkeur.

Mijn favoriete boeken zijn de boeken van Bennett Klein. Dat
zijn Greyscale platen die realistisch getekend zijn.
Materialen waar ik graag mee kleur zijn de potloden. Maakt voor mij niks uit wat voor potloden, ik gebruik ze allemaal door elkaar! Van potloden van de action,Lidl , Bruynzeel Keverblik tot  Marco Raffine en Faber Castell polychromos , als er maar kleur vanaf komt. Sinds kort ook de Promarkers ontdekt. Dat was voor mij totaal iets nieuws maar wel zo mooi dat je ook met stiften mooie kleur overgangen kunt maken.



















Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen