donderdag 22 december 2016

The Night Voyage - Gastreview Dewy van Eldijk-Sterkenburg

Jacqueline Norder deed onlangs een oproepje op Facebook wie haar wilde helpen bij het maken van reviews van kleurboeken. Er zijn er namelijk zo ontzettend veel, dat het bijna onmogelijk is om ieder boek te testen en te beoordelen. Mij leek het ontzettend leuk om jullie kennis te laten maken met het kleurboek van Daria Song 'The Night Voyage'.

The Night Voyage is een kleurboek met een doorlopend verhaal. Het gaat over een meisje die in haar dromen meegenomen wordt door haar speelgoed treinconducteur en dito trein. Samen met hem, origami kraanvogels en bergen cadeautjes reist zij de wereld rond om de cadeautjes rond te brengen. In de kleurplaten zie je terug hoe zij deze reis maakt. Erg leuk om daar, nadat alle platen gekleurd zijn, een verhaal bij te vertellen voor je kinderen.





Nu even over de kwaliteit van dit boek. Het is een mooi vierkant boek met een losse omslag. Deze kun je apart bewaren om nadien er weer netjes omheen te doen als je klaar bent. Het papier is lekker dik en van goede kwaliteit. Het zijn voornamelijk dubbele kleurplaten, dus zowel de linker- als de rechterpagina vormen één kleurplaat. Voor dit boek moet je echt tijd uittrekken, even snel een plaatje kleuren is hier niet bij.






Zowel stiften, Gelpennen als potloden pakken zeer goed op dit papier. Ikzelf werk voornamelijk met potloden en pastelkrijt en zo nu en dan gebruik ik een stift of Gelpen voor wat details. Persoonlijk vind ik de potloden van Derwent Coloursoft en Caran Daché heel fijn in dit boek. Wat ik opvallend vind, want ik ben altijd erg fan van Faber Castell. De eerder genoemde potloden pakken op dit papier net even wat beter en kleuren in dit geval zachter. Wellicht omdat het papier ook wat gladder is dan het gemiddelde kleurboek. Het papier kan heel veel aan. Ik heb soms wel lagen van 7 kleuren in dit boek en toch raakt het papier niet verzadigd. Ook gummen gaat prima, zonder dat het papier kapot gaat. Kwalitatief dus een erg mooi en goed kleurboek.

The Night Voyage leent zich prima om te oefenen met schaduwen en het aanbrengen van diepte in je kleurplaat. De platen zijn redelijk abstract/strak getekend. Lukt het je na enige oefening om dit in de platen aan te brengen, dan krijg je echt pareltjes van resultaten. Kijk eens op Instagram en laat je inspireren hoe de platen kunnen worden of laat je eigen fantasie en creativiteit hierop los. Dit boek is een aanrader voor diegene die helemaal wil opgaan in haar/zijn kleurplaat. Ben je meer van de kleinere kleurplaten en van 'even snel een plaat kleuren', dan zou ik niet aan dit boek beginnen. 🙂


Zoals je al leest ben ik een ontzettende fan van dit boek en vond het ook erg leuk om hier een review voor jullie over te schrijven.


Groetjes Dewy van Eldijk-Sterkenburg


Dit boek is te koop bij Bol.com voor 11,93  Inzage boek














***********************************************************************

Dewy super bedankt voor je prachtige review die je voor ons hebt geschreven ... Wil jij net als Dewy een review schrijven over een boek waar ik nog niet over heb geschreven dan ben je natuurlijk van harte welkom .... Neem dan even contact op via mijn mail Jacquelinenorder1978.jn@gmail.com of via mijn prive Facebook
De lijst van de geschreven reviews Vind je hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten