zaterdag 11 maart 2017

Faber Castell Polychromos !


Van La Couronne Du Comte kreeg ik de Artist Edition van Faber Castell Polychromos Thuisgestuurd ... Dank jullie wel hiervoor 🌹🌺

Wat heb ik al ontzettend veel platen gezien die met dit merk zijn gekleurd en wat een prachtige platen!!! Dus was inmiddels best heel nieuwsgierig geworden naar deze vaak aanbevolen potloden ....

Ik zelf had tot voor kort nog geen Polychromos aangeraakt ...
En nu is het dan eindelijk aan mij om jullie te vertellen wat ik er van vind ....

Allereerst zal ik jullie laten zien welke kleuren er in deze set zitten ....Hiervoor heb ik een kleurenkaart gemaakt ...
Deze kleurenkaart heb ik geprint op 80 grams papier..Zoals je ziet zitten er prachtige kleuren in Alhoewel dit nog maar een tipje van de sluier is want deze set is aan te vullen tot 121 kleuren!!!  ....






De eerste plaat die ik heb gekleurd heb ik verschillende technieken bij gebruikt ... ...Ik wist eerst niet echt wat ik ervan moest vinden ..Maar dat was puur een kwestie van wennen...Toen ik eenmaal door had hoe ik ze wou gebruiken ging het kleuren  perfect ...








De tweede plaat die ik met deze potloden heb gekleurd Was een plaat met een zwarte achtergrond ... En ben zeer tevreden hoe de kleuren eruit springen...



Wat mij vooral trekt is het weinig druk hoeven zetten bij het kleuren , bij weinig druk komt er al een mooi pigment vrij. Waardoor je verschillende lagen over elkaar heen aan kan brengen ...En een super gaaf effect kan krijgen ..Ook is deze potlood uitstekend voor het mengen van kleuren....Wat me ook opviel aan deze potlood is dat hij vrij zuinig in gebruik is ..Met sommige merken die ik heb slinken de punten tijdens het kleuren en moet ik vaak slijpen ... Maar bij deze potlood valt het reuze mee....Ben zeer te spreken over de zuinigheid in het gebruik van deze potlood ....
.. En ja ik raad ze ook zeker aan .... of ik de volledige set compleet wil ben ik zelf nog niet over uit .. Maar vul deze set zowieso aan met aan aantal kleuren die ik veel gebruik ....

Kortom ja ik raad je deze set aan.
Deze set is te bestellen bij La Couronne Du Comte voor 60 euro ...


Informatie van het internet

Faber-Castell Polychromos Atelier Doos (36 kleurpotloden)
[FC-110038]
De naam Polychromos, wat "veel kleuren" betekent, onststond in 1908 en werd wereldwijd bekend.
Vandaag de dag staat die naam nog steeds voor de beste kwaliteit; ongeëvenaarde en lichtvaste pigmenten,
 keuze uit 120 sprekende kleuren, breekvaste punten, watervast, niet-vlekkend en bijpassend bij alle Faber-Castell collecties.

Deze doos bevat de volgende kleuren:
White, Cadmium geel, Donker cadmium oranje, diep scharlaken rood,
 Magenta, Licht ultramarijn, Phthalo blue, Smaragdgroen, Lichtgroen,
 Verbrand oker, Walnootbruin, Zwart, Geel, Donkerchroom geel, Zacht geranium,
 Donkerrood, Helioblauw/rood, Ultramarijn, Donker phthalo groen, Aards groen/geel,
Venetiaans rood, Rauw omber, Warm grijs V, Warm grijs II, Crème, Cadmium oranje,
 Gematigd cadmium rood, Roze karmijn, Paarsroze, Mauve, Donker indigo, Cobalt turquoise,
Cobalt groen, Bladgroen, Pompeiaans rood, Donker Napels oker.

Faber-Castell is opgericht in 1761 als een potloodfabriek.
 Het is daarmee één van de oudste industriële bedrijven ter wereld en wordt tot op de dag van vandaag nog steeds geleid door het geslacht Faber-Castell.
Faber-Castell staat voor kwaliteit en duurzaamheid en is thans uitgegroeid tot een leidend bedrijf
van kwaliteitsproducten op het gebied van schrijf- en tekeninstrumenten.

De producten worden met zorg en vakkundigheid ontworpen en samengesteld,
 waarbij functionaliteit, duurzaamheid en vormgeving nadrukkelijk en uitgebreid aandacht krijgen.
 Door continu te streven naar vernieuwing en het gebruik van bijzondere materialen, zoals hout en edelmetalen,
zijn de producten van Faber-Castell stuk voor stuk een lust voor het oog.

De vraag ofwel een praktisch cadeau ofwel een mooi cadeau te geven hoeft niet meer te worden gesteld,
 want met een Faber-Castell product geeft u beide op hetzelfde moment.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten