donderdag 20 april 2017

De tuin van de tijd

Wauw wat een gaaf boek is dit!!! Ik opende het boek en zag gelijk dat er een verhaal in wordt verteld.
Het gaat over een koekoeksklok.

Het verhaal gaat over een meisje die deze prachtige oude koekoeksklok van haar vader heeft gekregen. Helaas was er geen beschrijving bij hoe de klok werkt. Het meisje wordt midden in de nacht wakker en blijft naar de klok kijken. Ze wil graag weten hoe de klok werkt en gaat op een stoel staan om de binnenkant van de klok te kunnen bekijken. Opeens ziet ze een een vreemde fee tussen de tandwieltjes van de klokt. Opeens valt het meisje van de stoel af en valt in de klok. Ze rent nog achter fee aan…. Hier stopt het verhaal. De rest wordt door middel van kleurplaten verteld. Ik vertel niet alles :p.



De eerste kleurplaat wat ik ingekleurd heb is van de prachtige koekoeksklok:  Ik heb het gekleurd met Stabilo kleurpotloden en Staedtler stiften. Helaas drukken de stiften erg door waardoor de achterzijde niet te gebruiken is.







De tweede kleurplaat heb ik gekleurd met Stabilo kleurpotloden. Het papier is echt perfect voor
potloden. Het papier pakt de kleur erg goed en het kleurt ook erg fijn.



De derde kleurplaat heb ik gekleurd met Gelpennen


De tekeningen zijn allemaal handgemaakt. Op verschillende pagina’s staan opdrachten. Bijvoorbeeld: maak deze tekening af  etc.

Het boek zelf vond ik erg lastig. Alles is heel erg gedetailleerd. Zelfs een Stabilo 68 heeft een een dikke punt. Daarom was het ook fijner om met potloden te kleuren (met een hele scherpe punt).


Dit prachtige boek is te koop bij:Bol.com voor 12,95





Daria Song is een Koreaanse auteur en kunstenaar. Ze studeerde aan Ewha Womans University Graduate School of Fine Arts. Ze exposeerde haar werk in galeries en musea in Korea, Singapore, Turkije en Hongkong. Ze woonde vijf jaar in San Francisco, en het gevoel van verwondering en mysterie dat ze zelf voelde door op een plek ver van huis te wonen inspireerde haar tot dit internationaal geprezen kleuravontuur. Ze werkt aan Het huis van de tijd, waarin de fee uit de klok naar de mensenwereld komt. (bron: www.leestafel.nl)


Geschreven door Renée

Geen opmerkingen:

Een reactie posten