donderdag 20 april 2017

kleur je eigen van Gogh op nummer


Van uitgeverij Karakter kreeg ik (Jacqueline) het boek kleur je eigen van Gogh op nummer  thuis gestuurd.. Dank jullie wel..

Het is de bedoeling dat je je van eigen Gogh dus kleurt aan de hand van opgegeven nummers...
Ik heb besloten maar 1 plaat te kleuren met stift omdat dit gewoon echt niet mijn smaak is..
Maar omdat ik toch merk dat kunst boeken heel erg ligt bij jullie als lezers wil ik hem jullie niet onthouden...

Iedere plaat is enkelzijdig gedrukt ... en makkelijk uit het boek te verwijderen ....Achter in het boek staat beschreven welke platen er in  dit boek staan .En de kleuren die je zou moeten gebruiken ...Ook staat hier een duidelijke uitleg over welk schilderij je aan het kleuren bent.. Dit vond ik zelf wel erg prettig ....Want heb totaal geen verstand van Kunst..















Zelf heb ik besloten om de Zaaier te kleuren ... Dit omdat hij me het meest aansprak ... Ik heb hiervoor verschillende kleuren Stabilo gepakt... Zelf had ik de kleuren niet die achter in het boek werden weergeven maar heb de dicht bijzijnde gebruikt.. Ondanks dat het stift vreselijk streepte vind ik hem toch wel grappig geworden...











Moet zeggen dat ik de cijfers soms wel erg klein vond....of de vlakjes gewoon te klein voor een cijfer,,,, Heb dus soms echt moeten gokken kwa kleurgebruik.... ik heb even een voorbeeld close up  van een andere plaat gemaakt zodat jullie zien wat ik hiermee bedoel.. Denk als het boek een groter formaat had gehad en dus de platen wat groter af waren gedrukt dat dit probleem niet was ontstaan ... wellicht een idee voor een herdruk?

Zoals ik al aangaf is het boek niet helemaal mijn style... Maar geloof best dat hier liefhebbers voor zijn 👌En ja voor hun raad ik hem zekers aan 😁 Het kwaliteit van het papier is super en mooi helder wit ...
Denk ook wel dat je het in zou kunnen schilderen ....


Ook ik (Renée) heb dit boek mogen ontvangen.

 En om eerlijk te zijn is het ook niet echt mijn ding. Het deed me gelijk denken aan die schilderijtjes wat je kan verven (verven op nummer). Ook daar had ik vaak niet het geduld voor maar goed ik wou het toch proberen.














De eerste kleurplaat wat ik pakte wou ik met stift kleuren... ik merkte al snel dat dit mij niet ging lukken. Het is erg klein. Dus met fineliners is het wel te doen maar met gewone stiften gaat het vlekken. Ben toen maar begonnen met een andere kleurplaat.


Deze klompjes heb ik gekleurd met Bruynzeel potloden uit het keverblik en met Kohl I Noor
potloden. Het papier is erg fijn om met potloden te kleuren. Het is dik papier. En wat handig is... is het scheurrandje.




 Achter op de kleurplaat staat op welke pagina je het kleurenpalet kan vinden.









Ik heb kleuren gebruikt die het meest in de buurt kwamen. Boven deze foto staat een verhaal over de schilderij zelf. Erg leuke info om te weten. (ook erg leuk als je en keertje naar het Van Gogh museum gaat)






 Al met al is het boek toch wel leuk en is de kleurplaat best wel leuk geworden. Ook voor mij is het niet helemaal mijn ding om dit te kleuren. Dus dit was zeker een uitdaging voor mij. Voor mensen die kleuren op nummer erg leuk vinden is dit zeker een aanrader. Het is uitdagend en soms ook wel lastig. Tja het is ook kleuren voor volwassenen hé ✌

Dit boek is te bestellen Bij Bol.com voor 14,99
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten