zaterdag 15 april 2017

Materiaal keuze

Sommige zeggen dat ze liever met potlood kleuren en anderen met stiften. Maar is het echt
zo dat je een voorkeur hebt voor een bepaald kleurmateriaal?
Ik dacht ook altijd dat ik liever met stiften kleurde maar toch heb ik gaandeweg ontdekt dat het niet zo is. 






Mijn materiaal keuze is afhankelijk van de plaat die ik wil gaan kleuren. Zo zou ik van boven staande platen de linker met potlood invullen en de rechter met stiften.
Deze plaat was volgens mij met potloden niet goed tot zijn recht gekomen. Stiften geven vaak toch wat sprekende kleuren vind ik.
Maar wanneer ik deze met stiften gekleurd zou hebben zouden de kleuren te hard geworden zijn.
De achtergrond kleur ik vaak met pastelkrijt
Hebben jullie voorkeur waar je mee kleurt? Of kijk je ook naar de plaat en kies je aan de hand daarvan je Kleurmateriaal ?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten