zondag 14 mei 2017

Bloemenparadijs - Leila Duly

Van Uitgeverij WBooks  kreeg ik het boek Bloemenparadijs thuis gestuurd van Leila Duly ...
Als ik het boek doorblader is het eerst wat mij opvalt de dikte van het papier... Het is echt van dikke kwaliteit....En dan bedoel ik echt dik en zeer stevig! ... Deze platen zijn geschikt voor verschillende materialen ....en super leuk om in te lijsten..

De titel van het boek zegt het al het is een waar bloemenparadijs... wat een prachtige platen staan hier in zeg!!
Toch heb ik bij een aantal platen wel zoiets van sjonge hoe begin ik hier in godsnaam aan .Sommige komen namelijk heel druk over ....Maar moet bekennen toen ik eenmaal aan een plaat begon vulde het zichzelf al snel in ...



Voor en achter in het boek staan afbeeldingen van de bloemen die er in staan ... Je kan natuurlijk besluiten het natuur getrouw in te kleuren maar bij deze platen kun je ook heel goed je fantasie op los laten...

Ik ben begonnen met een soort van krans..Hier heb ik de Stabilo Original voor gebruikt.,,,
Had deze potloden net nieuw dus kon ze mooi op dit papier testen en wat kleurde dat heerlijk op dit papier ....



En   vind het resultaat erg leuk geworden ....
Ik heb hier bewust weinig kleur gebruikt om precies te zijn 7 kleurtjes,  2 groen , 2 blauw ,1 roze ,1 paars en 1 geel 😉













En mijn 2e plaat heb ik helaas gekleurd met stift.. Wat heb ik daar een spijt van zeg ... Ik ga dit soort platen ook nooit meer kleuren met stift ... Het ligt mij toch echt meer om dit soort platen met potlood te doen .... Maar daar in tegen kom ik prachtige platen tegen  die ook met stift gekleurd zijn ..




Ondanks dat deze laatste plaat voor mijn gevoel mislukt is heeft dit natuurlijk niets met de inhoud van dit boek nodig,,, want de platen die hier in staan zijn stuk voor stuk prachtig ....
Mocht je toch liever eerst inzage hebben van het boek voor je hem koopt raad ik je even aan via Youtube  te gaan kijken 😂

En anders is hij natuurlijk te bestellen via Bol.com  13,95









Specificaties

FORMAAT
25 x 33 cm
AANTAL PAGINA'S
42 pagina's
AUTEURS
BIJZONDERHEDEN
20 kleurplaten geprint op karton en uitneembaar
ISBN
9789462581555
JAAR
2016
UITVOERING
Paperback




Samenvatting

Moederkruid en mariëtteklokjes, klaprozen en korenbloemen, dahlia en druifkruid - in Bloemenparadijs worden kunstzinnig bloemen en planten bij elkaar geraapt tot uitbundige boeketten. Alleen ontbreekt de kleur nog. That's where you come in! De twintig uitnodigende kleurplaten in dit boek zijn geprint op karton van hoge kwaliteit. Daarbij zijn ze uitneembaar, zodat ze ook ideaal zijn om, eenmaal ingekleurd, op te hangen.

Geef kleur aan deze twintig zeer gedetailleerde tekeningen van prachtige boeketten en waan je in het Bloemenparadijs.

Leila Duly is textieldrukontwerper en illustrator. Haar werk is te herkennen aan het gebruik van bloemen en scènes uit de natuur, die ze eerst schetst met potlood en vervolgens met inkt overtrekt.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten