zondag 21 mei 2017

Chalk Letteren Botanica - Valerie McKeehan

Van BBNC Uitgevers  kreeg ik het boek Chalk Letteren Botanica van Valerie McKeehan thuis gestuurd ... Dank jullie wel ....

Zoals jullie zien straalt de voorkant van het boek alweer prachtig uit...
De eerste pagina,s krijg je wat info over het Chalk letteren .. Deze info staat ook in het boek Chalk Letteren Quotes Dus het zou wat bekend voor kunnen komen ... Ook in dit boek heb je natuurlijk weer prachtige voorbeelden staan die je weer wat inspiratie kunnen geven ...

Het papier voelt weer super stevig aan en ook in dit boek zijn natuurlijk de platen weer enkelzijdig gedrukt ... En hebben een Perforatierandje voor als je de plaat nog eens in wilt lijsten ..


 Dus voor de Marker gebruikers ja ook dit boek is er geschikt voor ...Al is het wel raadzaam even een velletje papier aan de andere zijde te leggen invm het doordrukken naar de andere plaat toe....


De eerste plaat die ik heb gekleurd sprak mij ook direct aan .. Ben gek op bloemen En dit boek staat centraal om de prachtige bloemen die erin staan .. Hier heb ik Derwent Coloursoft voor gebruikt en dit ging super goed ..








Op een 1 of andere manier heb ik het gevoel dat het kleuren van deze platen toch wel heel snel gaat.
Wat ik zelf op bepaalde momenten ook wel heel prettig vind....


En wat mij heel erg aanspreekt zijn de
zwarte achtergronden ... Dit vraagt erom om zo nu en dan eens Neon kleurtjes te kleuren...
Ik heb voor de 2e plaat de Stabilo 68 Neon Gebruikt..En deze stiften drukten totaal niet door ,.. En ben heel blij met het resultaat ... De kleurtjes knallen van het papier als het ware ...




Aan de achterkant staat een leuke spreuk en ruimte om een leuke boodschap te schrijven voor als je je plaat aan iemand Cadeau wilt doen ...

Zoals je wel merkt ben ik heel erg te spreken over dit boek... En ja ik denk ook echt wel dat enkele van jullie dit boeken helemaal geweldig zullen vinden ... Ik raad hem in ieder geval aan ....

Mocht dit het geval zijn dan kan je hem bestellen bij Bol.com voor 9,99

Samenvatting

De 32 prachtige, handgetekende botanische ontwerpen in dit boek hebben de karakteristieke, charmante imperfecties van originele chalk letterkunst behouden. Kleur ze ontspannen in en creëer je eigen rustiek-chique kunstwerk.

Elke pagina bevat een speelse tekening vol natuurlijke elementen, fraai vormgegeven in een verrassende illustratie met witte lijnen en een zwarte ondergrond: net zoals op een echt krijtbord. Geniet van de manier waarop warme kleuren, felle kleuren, neonkleuren en de lichtere pasteltinten van de pagina knallen. Gebruik lichtgekleurde kleurpotloden en gelpennen om de ontwerpen een eigen draai te geven met jouw eigen handletters, versieringen en patronen.

De getalenteerde chalk letterartiest Valerie McKeehan geeft je in dit boek bruikbare kleurtips en -trucs. Ook zijn er vele ingekleurde voorbeelden ter inspiratie. De pagina's zijn enkelvoudig bedrukt en geperforeerd, zodat je ze probleemloos kunt uitscheuren om ze in te lijsten of weg te geven.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten