maandag 29 mei 2017

Delfts Blauw Flora en Fauna kleurboek - Annemarie Vermaak

Van  BBNC uitgevers  kreeg ik het boek Delfts Blauw Flora en Fauna kleurboek van Annemarie Vermaak thuis gestuurd..Dank jullie wel...


Ik had dit boek al vaak voorbij zien komen ter promotie en was ook zeer benieuwd naar dit boek ..

En wat is hij mooi ... Je hebt hier kleurplaten in staan met tegeltjes motief maar ook prachtige platen met bloemvazen en veel bloemen , chineze kunst en ga zo maar door ... Helemaal mijn style...

De meeste kleurplaten zijn enkelzijdig gedrukt maar er staan ook enkele dubbele platen waarbij ook de achterkant dus is bedrukt met een kleurplaat ....

De eerste plaat die ik heb gekleurd was de vaas met bloemen ... toen ik het boek doorbladerde viel mij deze plaat als eerst op en wat heb ik hier een plezier aan beleefd ... En wat ontzettend veel reactie,s heb ik hier op gekregen zeg ....Toch heb ik niet al te moeilijk gedacht heb gewoon wat kleurtjes blauw gepakt van verschillende merken en heb steeds van donker naar licht toe gewerkt waardoor je dus een ontzettend leuk effect krijgt vind ik zelf

De 2e plaat die ik heb gekleurd was met stift ....Omdat het soms toch best kleine vlakjes zijn heb ik toch maar het risico genomen om te kijken wat voor effect stift nou zou geven ... Het papier is van zeer goede kwaliteit en nee het drukte niet door ...

Natuurlijk hoeven jullie niet alleen blauw te gebruiken in dit boek je kan hier natuurlijk ook je fantasie op los laten gaan... en je platen dus met roze rood of andere kleurtjes gaan gebruiken ...

Ik vond/vind het erg leuk om blauw in dit boek te gebruiken gezien de naam .... Of ik ooit andere kleurtjes zal gebruiken dat weet ik nu nog niet ... Maar sluit het niet uit..



En ja ik raad dit boek aan .... Heb er eigenlijk helemaal niets negatiefs over te vertellen en de platen die ik heb laten zien uit dit boek kreeg ik allemaal super leuke reacties op ....

Dit boek is te bestellen bij Bol.com voor 14,99







ISBN: 9789045321042
FORMAAT: 255x254x10 mm
GEWICHT: 532 gram 
UITVOERING: Paperback

Beschrijving van het internet : 

Delfts blauw ontstond aan het eind van de 16e eeuw. Het werd ontwikkeld als alternatief voor het dure blauwwit Chinese porselein. Delfts blauw werd al snel zeer populair en in vierhonderd jaar tijd zijn er talloze kunstwerkjes op de markt gekomen. Je krijgt nu zelf de kans om aan de slag te gaan met Delfts blauw en om de prachtige tekeningen van Annemarie Vermaak zelf kleur te geven. Wist je namelijk dat Delfts blauw niet alleen maar blauw hoeft te zijn? De schilderingen kennen naast hun vele verschijningsvormen (vazen, potten, tegels en servies) ook verschillende technieken; zo zijn er meerkleurige schilderingen (polychroom) en bestaat er ook Delfts zwart! Annemarie Vermaak neemt je mee op reis door een fleurige wereld voor Delfts blauwe gedetailleerde decoraties met bloemen, planten en dieren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten