woensdag 24 mei 2017

Floral Designs Color By Number

Geschreven door: Silvia
Pas geleden kocht ik het boek: 
 








Zelf wist ik niet zo goed wat ik hier van moest vinden.
Zelf de kleuren niet bepalen, is het dan wel net zo ontspannend?Ik had geen idee. Maar ik wilde het wel heel graag uitproberen.
Eerst heb ik voor jullie het boek even gefilmd:

Voorin het boek staat een kleuren schema waarmee je kan zien welke kleuren staan voor welk nummer. Ook kan je de platen uitscheuren want er is een complete rand in geperforeerd. Super handig!
Daarna heb Ik mijn Stabilo stiften en Color Peps potloden gepakt en ben aan de slag gegaan.
De eerste plaat heb ik compleet met Stabilo stiften gedaan:
Links zie je mijn plaat rechts zoals hij in het boek als voorbeeld staat.
 
(Ik had een klein foutje gemaakt met de licht gele tint.)








Wat mij al snel op viel is dat het papier behoorlijk door drukt. Gelukkig is het boek eenzijdig geprint waardoor je gelukkig niet door drukt op de volgende kleurplaat. Mocht je nou veel kracht gebruiken raad ik je aan om er iets tussen te leggen of de platen uit te scheuren om het risico niet te lopen.










Na de eerste plaat kreeg ik de indruk dat ik dit wel heel fijn kon gaan vinden.
Juist niet hoeven na te denken welke kleuren je gebruikt. Ik kan geregeld heel lang twijfelen over mijn kleuren combinaties. Ook bedenk ik vaak in het begin om maar een paar kleuren te gebruiken en uit eindelijk gebruik ik veel meer kleuren. Achteraf vind ik dit wel eens jammer.Nu moet ik mij wel houden aan de aangegeven kleuren.


Ja natuurlijk kan je nog eigenwijs zijn en gewoon je eigen kleuren pakken ;). Al zou ik dat absoluut niet doen.
De volgende plaat heb ik gekleurd met alleen Color Peps potloden en deze plaat heb ik voor jullie gefilmd:

Hier zie je de plaat nog op de foto:
Links zie je mijn plaat rechts zoals hij in het boek als voorbeeld staat.
 

Voor mij werd nu wel echt duidelijk dat ik dit prettig vind werken. Soms even een plaat uit dit boek tussen door kan echt even een leuke onderbreking zijn.
Als laatste heb ik nog een plaat gemaakt met de potloden en stiften. Ik wilde kijken hoe dit als eind resultaat werd:
Links zie je mijn plaat rechts zoals hij in het boek als voorbeeld staat.
 
Zelf heb ik wel getwijfeld of ik de achtergrond wilde kleuren. Ik vond hem zelf zonder ingekleurd
achtergrond namelijk ook al heel gaaf.
Al met al ben ik heel enthousiast over het boek.
Het is voor mij echt een boek op een andere manier te kleuren maar toch aan mijn ontspanning te komen!
Word je nou na het lezen van mijn review helemaal enthousiast en wil jij het boek aan aanschaffen?
Dat kan natuurlijk bij de kleurboekenwinkel.online kleurboekenwinkel online
Kleurboeken-winkel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten