zondag 9 juli 2017

Het enige echte Luxe kleurboek voor volwassenen

Gezamelijke review


Mariska:
Samen met mijn kleurcollega mocht ik dit prachtige kleurboek uitproberen. Op het eerste gezicht ziet het er mooi uit, heet niet voor niets het enige echte LUXE kleurboek. Kaft is hard wat erg prettig is want daardoor blijft deze mooier en het bevat een ringband waar ik erg fan van bent want op deze manier kan je de kleurplaat goed inkleuren. Papier voelt sterk en dik aan. Ben benieuwd..
Deze eerste kleurplaat heb ik gekleurd met stabilo 68. Mijn voorkeur gaat erg uit naar deze stiften. Op dit papier kleur je er zonder problemen mee. Drukt niet door, kleuren komen goed uit en glijd goed over het papier. Papier blijft glad na het kleuren en rust niet. Prachtig!














Deze kleurplaat heb ik niet voor het mooie gemaakt maar meer om uit te proberen. Ik heb de Davinci kleurpotloden van de action gebruikt. Kleuren erg fijn op dit papier en het inkt van de tekening op de andere pagina drukt niet door als je even accenten maakt. Ook heb ik bij deze plaat de penseel stiften van de action gebruikt. Deze zijn wat vochtiger dan andere stiften dus wat benieuwd hoe het papier zich zou houden. Met 1 woord: tevreden! Papier droogt snel op en ook deze drukken niet door.
Ik ben tevreden! Is een mooi boek met veel verschillende kleurplaten van zware papier kwaliteit. Wat wel jammer is dat er een aantal kleurplaten in zitten die in goedkopere kleurboeken ook te vinden zijn alleen hier wint het papier qua sterkte
.









Geertje:
Uit het mooie Luxe kleurboek voor Volwassenen heb ik drie kleurplaten uit gekozen, om te kleuren.
Een prachtig mooi groot boek.
Dus ook nog best lastig om te kiezen.
Het boek heeft mooie stevige bladzijden.
Je drukt niet snel door het papier heen met het kleuren van bijvoorbeeld stiften.
Ook zit er een scheur randje zodat je, als je wilt de kleurplaat er uit kunt halen.
De eerste tekening heb ik gekozen voor vlinders.
Hierbij kon ik zelf mooie felle kleuren kiezen. Ik heb deze ingekleurd met Bruynzeel potloden.
De achtergrond heb ik zoveel mogelijk groen gehouden. Zodat de Vlinders mooi uit komen. Toch ook geprobeerd kleur er in de houden.
De tweede kleurplaat heb ik voor bloemen gekozen.
Ik heb deze ingekleurd met Stiften van Stabilo. Ik heb gekozen voor drie kleuren.
Roze, Rood en Oranje. In de grootste bloem heb ik drie lagen gelijk ingekleurd.


En de andere bloemen heb ik laten verspringen in kleur. Erg leuk om te doen
De derde kleurplaat heb ik gekozen voor fantasie.
Deze heeft een print met stippen en streepjes, zodat ik de stippen en streepjes telkens dezelfde kleur kon geven. Ook wel eens makkelijk, soms weet je even niet meer wat voor kleuren je wilt gebruiken.
Deze heb ik ingekleurd met Aquarel potloden.
Met veel plezier aan het kleuren geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten