zondag 9 juli 2017

kleurstrip Jan, Jans en de kinderen



Wat een ontzettend leuk boek is dit. Er staan allerlei verschillende platen in van de je weet wel kater, platen met allerlei vormen er in verwerkt, strips om zelf in te kleuren tot platen waar je zelf wat bij moet tekenen.

Voor jullie ben ik het kleurboek gaan testen.








Als eerste heb ik deze gedaan. Ik heb voor deze gekozen omdat hierbij de achterkant niet echt wat bijzonders was en ik had gelezen dat stiften door zouden drukken. Mijn stabilo’s glijden erg makkelijk over het papier, het vilt ook niet als er vaker dan een keer over heen gaat. Maar helaas drukt het inderdaad door.










Voor de volgende plaat heb ik dus ook maar mijn enige echte enorme kleurdoos voor volwassenen gebruikt. Het is wel even wennen om een strip in te kleuren. Zelf heb ik per kleur alle vakjes ingekleurd waardoor de jurk bv op elk plaatje dezelfde kleur heeft. De potloden glijden erg makkelijk over het papier en de kleur komt ook mooi uit omdat het papier goed wit is.



Toen kwam ik de rode of jeweetwel kater tegen. Ik blijf me afvragen waarom hij ook wel rode kater word genoemd want volgens mij is hij meer oranje. In mijn Bruynzeel keverblik heb ik de rood/oranje tinten opgezocht en ben ik deze mooie kater mee gaan kleuren. De kleuren lopen mooi in elkaar over en komen ook weer mooi uit op het papier.



Tenslotte heb ik deze nog gekleurd om jullie te laten zien dat dit soort platen er ook in staan. Hiervoor heb ik wederom mijn keverblik gebruikt. Op de foto lijkt het wat slordig gekleurd in het echt ziet hij er beter uit. De potloden glijden makkelijk over het papier en door de zwarte achtergrond komen ze ook mooi uit.

Al met al is het een heel boek met een grote variatie aan platen. Helaas is hij niet geschikt om stiften in te gebruiken maar met potloden kleurt hij super.

Dit boek is verkrijgbaar in de betere boekhandels




Geschreven door: Ingrid

Geen opmerkingen:

Een reactie posten