dinsdag 19 september 2017

My Bullet Journal - BUJO +Mijn Bullet Journal Crash Course

Van BBNC Uitgevers  kreeg ik Een Bullet Journal Thuis gestuurd met een Bullet Crash.. Dank jullie wel hiervoor ...


Nu hoor ik je denken een Bullet Journal? wat is dat?...

Ik zal het eens proberen uit te leggen .. Een bullet journal kan je als een Notitieboek zien .... Waar je je eigen  Agenda ,Challenge,Quotes weekplanners,Gezinsdoelen ,Maar ook kan je bijvoorbeeld Een serie of film pagina maken ...Iets waar je ook je creatieve ei natuurlijk in kwijt kan ... Je maakt hem echt Persoonlijk ....






Dus dit is echt een uitkomst voor mij ... Helemaal omdat ik nog wel eens dingen vergeet ... of juist vergeet op te schrijven en het later ben vergeten wat ik ook alweer op moest schrijven.Al zoekend naar inspiratie Voor de Bujo kwam ik op de volgende text .... En moet zeggen dat dit echt wel bij mij van toepassing is ....








Het papier bevat Dots... Zodat je makkelijk iets uit kan meten ..Zoals blokjes of juist je weekplanner te maken ... En echt er zijn mensen die maken er ware creaties van ....

Voor mij was het al snel duidelijk waarvoor ik mijn Bujo ga gebruiken ... En dat is betreft het hele gebeuren van Perfectsweetcolors....























Zo heb ik een lijst gemaakt met de boeken die ik nog moet reviewen .. Lekker overzichtelijk .....Het is de bedoeling dat als er een review af is dat ik hem dus In me boekenkast verwerk... Zodat ik weet dat hij dus af is....



 Op internet staan er natuurlijk ontzettend veel voorbeelden met inspiratie wat je zoal kan maken in je Bujo kwam ik dus op een bladzijde uit Year in pixels... Dit is dus een pagina om te weergeven hoe je in je vel zit .. Maar ik wil hem gebruiken om aan te geven wat ik zoal over een jaar doe betreft reviews etc ... Alleen ben ik van plan om er pas in Januari mee te beginnen .. Omdat ik geen Half jaar in me Bujo wil 😃
Ik gebruik in mijn Bujo de fineliners van Stabilo ... Het papier van de Bujo is wat dun maar zoals ik her en der lees Is dit toch wel iets wat bij een Bujo hoort.
Gosthing noemen ze dit ....









Al zoekend op het internet kwam ik erachter dat het ook ontzettend leuk is om een soort van dagelijkse Challenge te doen in je Bujo .... Kwam op een facebook groep Elke dag een Doodle waar je dus gezamelijk een doodle tekent .... Aangezien ik niet kan tekenen leek het me leuk hier aan mee te doen .... Maar had het al snel weer gezien ...Dit is dus niets voor mij ... Dit omdat het me gewoon niet lukt om mooi te tekenen... Challenge Mislukt.. Maar houd dit er wel in hoor .. Wie weet dat ik ooit het lef weer vind om verder te gaan tekenen....



Zoals ik al zei het is ontzettend leuk om hierin bezig te zijn en je hebt dus Super veel ideeen om een overzicht te maken in je Bujo die op jou afgesteld is .... Je kan het mooi aankleden met een Washitape of leuke stickers en andere leuke knutsels ....



Of ik de Bujo aanraad? Jazekers Maar denk er dan ook ff aan dat je de Bulletcrash erbij besteld  Hier word alles nog eens wat meer uitgelegd Hoe je je bullet kan gebruiken ....Ik persoonlijk heb dit boek dus meestal bij mijn Bujo liggen zodat ik hiervandaan ook wat inspiratie kan halen ...Zeer handig boekje boordevol ideeen wat je zoal kan doen met je Bujo ....







De bullet Journals van BBNC zijn te bestellen bij Bol.com Er zijn verschillende uitvoeringen .. Ik zelf ben gek op bloemen Dus heb ook voor de bloemen gekozen ....Toch was het geen slecht idee geweest om hier een elastiek bij te doen om dus je bullet bij elkaar te houden wanneer je hem mee neemt ... Voor de knutselmiepen onder ons kan het best hinderlijk zijn wanneer je bullet steeds opengaat wanneer je hem mee neemt onderweg ... Maar voor de rest heb ik eigenlijk totaal geen opmerkingen of aanmerkingen ben zeer tevreden met mijn bullet .. En vind het ook erg leuk om er in bezig te zijn 😊😊


Productbeschrijving Bullet journal 

De basis voor een bullet journal is een leeg notitieboek met dotted papier. Een bullet journal heeft een vaste basis die je daarna verder kunt personaliseren. Sommige mensen stoppen ontzettend veel tijd in het personaliseren van hun bullet journal en versieren hem met handletters, doodles, ingewikkelde diagrammen en tekeningen... dat kan, maar hoeft natuurlijk niet. Hoe meer je met je journal doet, hoe bedrevener je erin wordt.

Voor wie is een bullet journal?
-Voor mensen die overal lijstjes rond laten slingeren.
-Voor mensen die van pen en papier houden.
-Voor mensen die doelen stellen en hun voortgang bijhouden.
-Voor mensen die gewoonten bijhouden in een logboek.
-Voor mensen met een plan.
-Voor iedereen die een plan zou willen hebben of meer orde in hun leven willen.
-Voor iedereen die een dagboek of agenda bij zou willen houden.

'Mijn bullet journal' is voorzien van een los instructieboekje om je op weg te helpen en een paar leeslintjes om je favoriete pagina's snel terug te vinden.
De bullet journal Crashcourse is ook te bestellen via Bol.com voor het bedrag van 12,50 Samenvatting
Een bullet journal is het perfecte boek om al jouw afspraken, taken, plannen, doelen, to-dolijstjes, verjaardagen en veel meer op één plek en volgens een handig systeem te verzamelen. In deze 'Crash course' vind je naast een uitleg over dit systeem alle tips en tricks die je nodig hebt om het helemaal aan jouw wensen en behoeften aan te passen. Bovendien staat dit boek bomvol inspiratie, voorbeelden en handige sjablonen zodat je direct aan de slag kunt met je eigen bullet journal. Dankzij deze 'Crash course' tover je elk notitieboek om in een onmisbare tool die je leven makkelijker, leuker én creatiever maakt.

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten