woensdag 11 oktober 2017

Schemertijd / Skymnings Timman Maria Trolle Duo Review!




Vorige week kreeg ik ( Renée)  dit prachtige boek thuis. Ik bladerde het al snel door en wow ik ben mega
enthousiast!! Het papier voelt dik aan. De kaft heeft een luxe uitstraling.In het boek vind je verschillende afbeeldingen van bloemen met dieren. Sommige afbeeldingen met een zwarte achtergrond andere niet. Achter in het boek kan je een legenda vinden om welke bloemen het gaat. Er is wel een nadeel hieraan.... het is als een bladzijde nummer aangegeven en nergens in het boek vind je deze nummering. Dus je moet wel zelf gaan tellen . Maar ach het is toch een leuk weetje.








Mijn eerste kleurplaat heb ik gekleurd met potloden. Oh wat een zalig boek om met potloden te kleuren. Het pakt de kleur goed. Je hoeft niet echt hard te drukken om kleur af te geven.









Mijn tweede kleurplaat heb ik (met tegenzin omdat ik liever in dit boek kleur met potloden) gekleurd met Stabilo stiften en gelpennen.  Ik was toch wel heel erg verbaast dat dit ook super fijn kleurt! Het rult totaal niet!!! En het aller belangrijkste het drukt niet door!!Dus wie graag met stiften kleurt is dit boek ook zeker geschikt!!

Dit boek maakt me blij. Fijn papier, heerlijk om te kleuren, leuke afbeeldingen!! Dit boek is zeker 1 van mijn favoriete boeken!!

****************************************************


Ook ik (Jacqueline) mocht dit super mega gave boek reviewen ,..
Nou het is volgens mij wel al met 1 zin duidelijk wat ik van dit boek vind ....
De uitstraling van het boek, weer dat linnen rug het kwaliteit papier is allemaal super!!! ...

Velen van jullie kennen dit boek al als  Skymmings Timman... Maar BBNC Uitgevers heeft weer een pracht in het Nederlands uitgebracht  Met als titel Schemertijd










Mijn eerste plaat heb ik gekleurd met mijn Prismacolor Premier... Zoals ik gewent ben van de boeken die BBNC uitgevers uitgeeft  gaat dit weer super goed ... De potloden glijden daadwerkelijk over het papier .... Ik heb voor de bloemen de kleuren gebruikt die ook daadwerkelijk in de bloem zitten ...






Achter in dit boek staat een Register met de Latijnse naam van bloemen die voor de kleurplaten zijn gebruikt... De kleurplaten zijn dan niet genummerd .. Maar ff tellen en je bent er zo achter .. Ik heb het tenminste wel gedaan .. En als ik een keus heb gemaakt welke plaat ik kleur ,vink ik hem in het register af .. En aangezien ik het leuk vind om te weten wat ik voor bloem  kleur, zoek ik dus ook de bloem via internet om in ieder geval die kleurtjes terug te brengen in de plaat 😂😊






Mijn 2e plaat  met zwarte achtergrond heb ik gekleurd met Staedtler stiften ... Zoals ik al vaak roep: ik wil dit soort platen niet kleuren met stift.... Heb ik toch besloten het te doen ... Dit omdat de oppervlakten vrij klein zijn dus het minste kans heb op strepen ....En nee het papier is dik genoeg Dus het drukt gelukkig niet door .. De vlinder heb ik gekleurd met Gelpennen .En ook dit ging prima ...

In dit boek staan verschillende platen met dieren en bloemen  en andere prachtige dieren en wezentjes... ... Waar je uren plezier aan kan beleven .. ik heb het eerste boek van Maria Trolle natuurlijk al in mijn bezit maar ook dit deel ben ik erg blij mee ....Dus ja ik raad hem zeer zeker aan .... Dit prachtige boek is te bestellen bij Bol.com voor 14,99






Samenvatting
Stap in de magische schemering waar de grens tussen dag en
nacht vervaagt en de schaduwen trucjes uithalen met je ogen. De
dieren nestelen zich in weelderig groen dat hen omsluit voor de
nacht. Kijk uit voor alle wezens die juist 's nachts tot leven komen
in alle hoekjes en gaatjes. Laat je geest tot rust komen door het
kleuren van diepte en kleurschakeringen in de mooiste bloemen en
vazen. In dit boek vind je ook een plantenregister met de Latijnse
namen, voor degenen die van botanisch kleuren houden.
Het boek is prachtig uitgevoerd met een kartonnen kaft,
goudkleurig linnen band, gouden opdruk en goudfolie op de
voorkant en prachtige diepzwarte schutbladen. Het papier is licht
getint, waardoor de kleuren extra mooi uitkomen. Je zal tot over je
oren verliefd worden op de 96 pagina's vol met weelderige tuinen,
bloemen en dieren - zo uit het Scandinavische landschap geplukt.

Maria Trolle is grafisch ontwerper en illustrator. Ze woont in Tyreso,
net buiten Stockholm. Haar passie voor tuinieren loopt als een de
rode draad door haar werk, waarbij ze zich dagelijks laat inspireren
door planten, bloemen en dieren - het liefst uit haar eigen tuin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten