dinsdag 2 januari 2018

Dikke Dames in de schilderkunst- Review Renée

Van BBNC  Uitgevers mocht ik ( Renée)  dit prachtige boek de Dikke Dames in de schilderkunst ontvangen. Mijn
dank daarvoor.

De kaft van het boek ziet er fleurig uit. Het is een vrij breed boek 25x25cm. De kleurplaten zijn enkelzijdig gedrukt. Waardoor je ook met stiften kan kleuren. Wat ik wel vrij jammer vind is dat er geen scheurrandje zit. Persoonlijk vind ik het fijner kleuren.  Ik zie verschillende platen in dit boek wat ik herken van bekende schilders maar dan met een vleugje dikke dames er doorheen. Erg leuk. Het boek is zowel voor een ervaren kleurder als voor een beginner geschikt. Elke kleurplaat heeft vrij grote vlakken. 


Mijn eerste kleurplaat heb ik gekleurd met Steadler en Stabilo stiften. 


Voor mij is dit eenmalig. Vond het niet fijn kleuren. Het papier rult en het streept enorm door de grote vlakken. Wat wel fijn is dat de achterkant van de kleurplaat niet bedrukt is waardoor je het wel veilig met stiften kan kleuren zonder een andere kleurplaat te verpesten. 


De tweede kleurplaat heb ik gekleurd met Kohl Noor potloden en gedoezeld met geurloze terpentine. Daar is dit papier veel meer geschikt voor. Het papier voelt namelijk vrij stug aan. Het kleuren ging prima en het doezelen ook. Ik ben dan ook tevreden over het eindresultaat. 


Al met al vind ik dit een erg leuk boek. 
Voor elke fan van de Dikke Dames! Ook voor de mensen die niks met kunst hebben is dit een erg leuk boek. 
Het is te koop bij: Bol.com voor 14,99




Tekst internet: 
Je wist het misschien niet, maar de Dikke Dames van Julia
Woning zijn al eeuwenlang een geliefd onderwerp om vast te
leggen op het canvasdoek. De grootste kunstenaars ter wereld
lopen weg met deze voluptueuze dames: Monet, Mucha, Van
Gogh, Renoir, Botticelli, Vermeer, Degas, Mondriaan, Appel,
Picasso, Munch, Gaugain en nog veel meer. Je had vast niet
gedacht dat de Dikke Dames aan de grondslag stonden van
De Schreeuw, Het meisje met de parel en De Aardappeleters.

Door Julia's prachtige lijnenspel word je als het ware in de
schilderijen gezogen en krijg je meteen zin om de platen
weer met kleur tot leven te laten komen. Waar ze ook zijn - of
ze nu chillen aan het strand of naakt poseren in een atelier
- de Dikke Dames zijn gelukkig nooit alleen en maken het
altijd gezellig. De prachtige platen van Julia Woning lenen
zich uitstekend als kleurplaat voor volwassenen en geven je
meteen een warm fuzzy feeling. Op het handige formaat van
dit kleurboek komen de Dikke Dames nog meer tot hun recht
en zijn ze in vol ornaat te bewonderen. Doordat de platen
enkelzijdig zijn bedrukt, is het kleurboek geschikt voor de
meeste kleurmaterialen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten