donderdag 25 januari 2018

Evi en de gekleurde Vlinder -Ivy and the Inky Butterfly!

Van Kosmos Uitgevers kreeg ik het verhalen kleurboek Evi en de gekleurde Vlinder van Johanna
Basford  thuis gestuurd ....


Wat was ik toch nieuwsgierig naar dit boek ... Johanna maakte al ontzettend veel reclame voor dit boek ... En was dus ook erg blij dat ik dit boek reviewen ....

En wat is dit boek super... De voorkant van het boek ziet er al prachtig uit.. Is dik en het papier voelt super dik aan ...Moet zeggen dat dit wel iets heel anders is dan alleen een kleurboek .... Dit is een Kleur en vertelboek ... Evi is een klein meisje die op zoek gaat naar de vlinder .... Het beloofd in ieder geval een prachtig verhaal te worden ....
Die ik jullie natuurlijk niet verklap! Maar weet zeker dat je een prachtig verhaal kan vertellen voor je kids of klein kids wanneer je dit boek hebt vol gekleurd ....


Je kunt  voor dit boek natuurlijk je eigen kleuren en fantasie gaan gebruiken .. Maar er staan ook hints in het boek welke kleuren je zou kunnen gebruiken ...

De eerste plaat die ik uit dit boek heb gekleurd, heb ik volgens kleurschema gekleurd .... Sammy organiseert iedere maand een kleuropdracht  op de groep ...Waar leden dan aan mee mogen kleuren ... Ik koos voor schema 1 ... En moet zeggen dat de potloden over het papier heen gleden .Wat een super kwaliteit papier is dit zeg!!! .. Ik heb trouwens beide platen met Prismacolor Premiers gekleurd ...





Ik moet jullie helaas zeggen dat ik niet in dit boek ga kleuren met stift..Dit omdat ik naar mijn mening niet mooi genoeg kleur met stift... . Maar achter in het boek staat een test pagina .. waar je eventueel kan testen of het doordrukt...Let op Markers zullen altijd doordrukken!!!

De 2e plaat die ik heb gekleurd was het sleutelgat ..Zelf zag ik hem in de kleur goud voor me ... Normaal gesproken als ik iets goud wil hebben pak ik al vlug een Gelpen ..Denk een tikkeltje gemakzucht ....  Toch wou ik het deze keer anders aanpakken ... Gelpen vind ik vaak net niet genoeg ... Dus er zat niks anders op dit met Kleurpotlood te gaan doen ....




Alleen werd het goud meer brons..Dus voor een volgende keer zou ik vermoedelijk een gele kleur moeten gebruiken in plaats van een oranje? In ieder geval voor een eerste keer, Vind ik hem ondank dat ie wat brons is geworden toch wel heel gaaf geworden .... Al moet ik bekennen dat bij de bladeren en bloemen heel wat verkeerd is gegaan ... Maar wou niet opgeven.. Ondanks de frustratie van de bladeren en bloemen vind ik de plaat super geworden .... Ben blij dat ik het niet heb opgegeven.....



Ow trouwens mocht het je opvallen dat ik de vlinder ben "vergeten" dat klopt 😊😊 Ben er nog niet helemaal over uit welke kleuren ik wil gaan gebruiken ... Vandaar hij nog wit is ....


Of ik dit boek aanraad? JA zeker weten .... Voor meer inzage van het boek heb ik een algehele link voor jullie opgezocht ... Maar zelfs zonder het filmpje heb ik een klein vermoeden dat je geen spijt zal krijgen van dit boek ,...   Het is een prachtig boek met een super leuk verhaallijn .. Hier kan je uren plezier aan beleven.... Dit boek is te bestellen via Bruna voor 12,50





Samenvatting

Evi en de gekleurde vlinder (Ivy and the inky butterfly) is een kleur- en vertelboek ineen van kleurkoningin Johanna Basford. Johanna schreef een verhaal bij haar prachtige illustraties met vlinder Evi in de hoofdrol. Zo kunnen moeders en oma's hun eigen prentenboek inkleuren waardoor het voorlezen nog leuker wordt! Meerdere generaties zullen samen genieten van de geïllustreerde wereld van Johanna Basford. Gedrukt op het mooiste inkleurpapier is dit boek geschikt om met alle kleurmaterialen in te kleuren.

Productspecificaties

Auteur
Johanna Basford
Taal
Nederlands
Vertaald door
Anne Douqué Anne Douque
Afmetingen
19x254x217 mm
Gewicht
705,00 gram
Verschijningsdatum
oktober 2017
Druk
1
ISBN10
904391987X
ISBN13
9789043919876
Doelgroep
Volwassenen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten