zondag 4 februari 2018

The Secrets of Coloring - Jennifer Zimmermann !

Van Jennifer Zimmermann  kreeg ik haar boek The Secrets of Coloring thuisgestuurd ... Dank je wel!

Het boek straalt al heel mooi uit .. En eigenlijk zegt de titel van het boek al genoeg ... Dit is een prachtig boek met kleurtechnieken uitleg ,maar ook heel veel uitleg betreft Materialen, Papier het gebruik van Stencils , Pan pastel eigenlijk teveel om op te noemen ....Er zitten zelfs verschillende  kleuren papier in dit boek .....

Wat mij direct opvalt is dat er ontzettend veel text in het boek staat... Maar ook stap voor stap foto,s met uitleg... Het boek is in het Engels en  denk toch wel dat je iets van de Engelse taal moet beheersen wanneer je met dit boek aan de slag gaat ....Alhoewel je ook al veel kan halen uit de stap voor stap foto,s hoor.....



Mijn eerste oefening die ik heb gedaan uit dit boek heeft te maken met verschillende druk uit te oefenen met je potlood .. Je kleurt van donker naar licht... Dit is een effect wat ik zelf geregeld toepas tijdens het kleuren ...Daarna deed ik een oefening om 2 kleuren met elkaar te mengen ...
Wat mij echter direct opviel was dat het papier vrij glad was.(kwam dit wel goed tijdens het kleuren? ) .. .. Maar ja dus ... de potloden gleden over het papier zonder teveel druk te hoeven zetten ... Het kwaliteit is echt super !













Mijn 2e oefening die ik uit het boek deed was aan de hand van een kleurschema.... Jennifer benoemt in haar boek ook handige links om een  leuke kleurschema te vinden .... 1 ervan is de site www.colorpalettes.com .... En daar vond ik bovenstaande kleurschema.. En besloot hem dus ook te gebruiken bij de oefening ..En wat ben ik blij met het resultaat ........Zoals je op de foto ziet bied ze ruimte om op te schrijven welke kleurnummers je hebt gebruikt .... en welke schema...




De derde oefening die ik heb gedaan was het mengen van 2 kleuren .. Helaas heb ik hier kleuren gebruikt die te dicht op elkaar lagen ..Dus ze hem zelf als mislukt.....



Tot slot heb ik de rode schoen gekleurd ... Eigenlijk was het de bedoeling om deze met markers te kleuren ... Maar de merken die ze in dit boek benoemde heb ik helaas nog niet in mijn bezit..Daarom heb ik besloten ook deze oefening te doen met potlood ...Door goed naar de foto  te kijken die als voorbeeld diende in het boek heb ik hem gekleurd ....
En wat ben ik tevreden met het resultaat ....



Ook aan dit boek zal ik weer veel hebben... Wat ik bij mezelf vaak merk is dat ik te moeilijk denk waardoor ik dingen als snel opgeef ...
In dit boek vind je ook een uitleg betreft parels kleuren maar ook realistische ogen van dieren waaronder van de slang ,wolf of een kat .. Wat ik dus ook erg prettig vind is dat ze hier kleurnummers bij benoemt ... Waardoor je dus nog beter aan de slag kan ....











Zoals je al merkt vind ik dit een leuk informatief boek waar ik en waarschijnlijk ook jullie veel aan zullen hebben .... En ja ik raad hem aan! .... Mocht je toch liever eerst inzage van het boek willen hebben  raad ik je de volgende link even aan te klikken ... Hier heb ik weer een algehele link voor gebruikt ...Klik Hier 





Dit boek is te  bestellen bij Amazon.de etc etc
Jennifer is natuurlijk te volgen via haar Facebook pagina Moderncoloring .. Hier zie je veel van haar laatste werk en houd ze je van alles up to date! ....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten