maandag 12 maart 2018

Elke dag een droom

Van BBNC Uitgevers ontving ik het boek Elke dag een droom.. Dank jullie wel hiervoor ...

Laat ik als eerst vertellen waarom ik dit boek heb gekozen..Van kleins af aan droom ik de meest vreselijke dingen .... En soms heeft het mijn leven goed/ slecht  beinvloed... Kon er dagen lang mee zitten als ik iets vreselijks had gedroomd tot iemand mij vertelde dat er een boodschap in kon zitten ..


Ging vaak op zoek naar de betekenis op het internet ...Maar eigenlijk schreef ik ze nooit op ....En daar is dit dus een ontzettend gaaf boek voor .
....Dit boek is bruin/bronzig van kleur met een prachtige dromenvanger op de voorzijde .... iedere pagina bevat ruimte voor 3 beschrijvingen van dromen ... Je kan aanvinken hoe je je voelde na de droom.. De pagina,s zijn gevuld met veren....het boek is trouwens wel heel dik rond de 3,5 cm en rond de 18 cm lang...Van mij persoonlijk had de ruimte kwa beschrijving wel wat meer gemogen .. Heb me nu moeten beperken in mijn woordkeus.. En dat is sow niet mij ... Maar heb mijn best gedaan ....Ook wanneer je de pagina omslaat kan je wat moeite ondervinden met schrijven dit omdat het boek vrij dik is en dus het boek niet mooi opengeklapt kan worden...Maar dat neemt niet weg dat ik dit een erg leuk boek is om je dromen in op te schrijven ...

Moet wel zeggen dat dit dromen zijn uit een ontzettend drukke periode hier in huis . 5 personen gevangen door de griep .. en verbouwing van de douche en berging... (veel vreemden over de vloer) I Hate it!!! En wij die ondertussen ook nog een besloten de huiskamer aan te pakken ......


Wetenschappers beweren dat een mens 4 tot 7 keer per nacht droomt ... Of ik hier toe behoor ik vraag het me af ....Heb wel eens het gevoel dat ik alleen de meest vieze/ erge / heftige  dromen juist onthoud en de leuke dromen niet (mocht ik die hebben) ... Ook droom ik voor mijn gevoel niet iedere dag . Maar als ik dat zo lees bij de beschrijving van het boek is het vrij normaal dat mensen 90% van hun dromen vergeten .... Waarom onthoud ik dan niet de leuke dromen maar alleen de erge en de vieze?


Alhoewel de  eerste droom die ik opschreef best grappig was naderhand....Ik droomde dat ik/wij (wie het waren mag Joost weten )... Moesten vluchten voor een Ontsnapte Olifant .. Het dier ongelooflijk  Mega groot en we moesten ons verstoppen ... We renden en renden en verstopten ons.. 1 Jongetje van 2 of 3 jaar  riep ik kom nou hier!! Er komt een olifant aan...Het jongetjes was veilig ..Weet nog dat ik hem omhelsde maar ook tegelijk besefte dat we helemaal geen vluchtende Olifant hebben gezien....




De dromen erna heb ik beknopt beschreven omdat het gewoon te vies voor woorden is ... Klik de foto maar eens wat groter 😂😂Ik werd dus ook Kokhalzend wakker ..En heb een paar dagen maar geen Banaan gegeten of Energy gedronken 😂😂😂😂😂

Tijdens het schrijven lig ik ook helemaal in een deuk ... omdat het toch ook te gek voor woorden is ... En dan nog maar niet te spreken over de levensgrote Luis die ik oppeuzelde als een aapje ha ha ha ha ...

Zoals jullie al merken heb ik vreemde dromen .. Maar wat is het leuk om het ff terug te lezen..En hopelijk kom ik er ooit achter wat ze betekenen.... Dus ja zal zeker vaker een poging wagen hier dingen in op te schrijven ... Mocht ik ze onthouden ...
Of ik hem aanraad? Ja...Dit boek is te bestellen bij Bol.com voor 13,09



Beschrijving van het internet :Wist je dat je alleen droomt over dingen die je al kent? Je 90% van je droom vergeet?
12% van alle mensen alleen in zwart-wit droomt? Dromen nooit gaan over waar ze over gaan?
Mensen zeggen weleens dat ze nooit dromen, maar volgens wetenschappers droomt een mens per nacht gemiddeld wel vier tot zeven keer! Dromen zijn denkpatronen van overdag die's nachts worden doorgezet, maar waarbij elke logica ontbreekt en waarin alles mogelijk is. Door het bijhouden van Elke dag een droom krijg je inzicht in terugkerende dromen, kun je relaties leggen over wat je meemaakt en wat je droomt en patronen ontdekken in je eigen dromen of nachtmerries.
























Geen opmerkingen:

Een reactie posten