maandag 2 april 2018

Rapsodie in het bos- Rhapsody in the Forest !

Van BBNC Uitgevers kreeg ik het boek Rapsodie in het bos thuisgestuurd ..dank jullie wel ...
Weer is BBNC Uitgevers erin geslaagd een prachtig boek vanuit het buitenland hier naar Nederland te brengen ... En wat zijn veel mensen hier blij mee .... Tot voor kort kon je dit boek dus alleen maar
via Buitenlandse Site,s kopen en betaalde je  een onvermogen ...


De uitstraling van het kaft is heel snoezig en zachtroze .. Moet jullie zeggen dat dit ook wel bij de inhoud van het boek past ... In dit geval beloofd de kaft al wat voor platen je kan tegen komen ....Het papier is helder wit en kleur heerlijk .. Kwa kwaliteit papier heb ik niets te klagen ...

Wat mij erg trekt aan dit boek is dat alle seizoenen  wel aan bod komen in dit boek ... Waarbij je ook echt een Lente gevoel krijgt , Winter/Kerst of juist de Herfst ...Het boek staat boordevol Vlinders ,Eekhoorns, Konijnen , Hertjes en poezen alles wat maar met het bos gebeuren nodig heeft staat wel in dit boek .. In 1 woord schitterend!!! .. Toch staan er ook platen in die ik wat minder vind hoor ... En de platen die ik super vind vergen ontzettend veel werk .. Maar toch erg leuk om te doen ....

Moet jullie wel zeggen dat dit boek een super hoog snoezig gehalte heeft ... Zoals velen wel weten heb ik inmiddels toch mijn eisen bij het kopen van een boek... En ja daar behoort dit boek echt bij ...
Mijn eerste plaat heb ik gekleurd met de prisma... En de pompoenen heb ik destijds gekleurd met een Tutorial van Helen Elliston.. Vind ze zelf echt super gaaf gelukt...

Mocht je trouwens liever eerst inzage willen van dit boek dan raad ik je aan de volgende link te bekijken.. Klik Hier

Mijn tweede plaat is voor Pasen.. Op onze groep Perfectsweetcolors  hebben we maandelijks een leuke opdracht .. In dit geval dus voor Pasen .... Ik koos hiervoor schema 2 . Komt ardig in de buurt toch? ...















Voor verschillende gelegenheden staan er prachtige platen in dit boek... En ja ik raad hem zekers aan ...Helemaal als je echt van een uitdaging houd.. Ik denk dat velen dit boek als 1 van de favorieten zal aanprijzen...


Dit boek is te bestellen bij Bol.com voor 14,99
Ook is inmiddels het tweede deel Menuet van Geluk te koop ..  Maar hierover later meer 😋

Samenvatting
Rapsodie in het bos is een meesterwerk van de Japanse illustrator Kanoko Egusa. Kanoko neemt
je mee naar haar mysterieuze wereld, waarin je een kijkje krijgt in het mysterieuze leven van de
dieren die er leven. De dieren leven er vrij, onaangeraakt door mens en techniek. Je vindt er
exquisiete planten en natuur, uitbundige bloeiers, antieke architectuur, prachtige landschappen
en natuurlijk de schattigste dieren. Van fluffy konijnen die je een bos bloemen presenteren, een
duif in een koekoeksklok en muisjes die een taart versieren tot geheime deuren in boomstronken,
eekhoorns in wollige truien en trommelende wasberen - sprookjesachtiger dan dit wordt het
niet. Het boek neemt je ook nog eens mee door alle vier de seizoenen, met hoosbuien in april,
kuikentjes en lammetjes in het voorjaar, sappige fruitbomen en bloeiende bloemen in de zomer,
oogstvelden en vallende bladeren in de herfst en natuurlijk kersttaferelen en rendieren in de
sneeuw tijdens de winter.
Kanoko's prachtige, fijne lijnenspel zorgt ervoor dat je in het boek wordt gezogen en meteen
zin krijgt om de platen met kleur te vullen. De tekeningen zijn een mix van enkele pagina's en
spreads en het boek is dubbelzijdig bedrukt.
Kanoko Egusa is een Japanse freelance illustrator en designer uit Sendai,
in het noorden van Tokyo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten