vrijdag 30 juni 2017

Droomreis - Vivi Söker en Van!

Van BBNC Uitgevers kreeg ik het boek Droomreis Thuisgestuurd ... Dank jullie wel!


Dit boek is in het Nederlands uitgebracht onder de naam Droomreis .. Maar velen zullen hem ongetwijfeld kennen van de Zweedse editie Vivi Söker en Van van Maria Trolle .. Waar ik heel erg blij mee ben natuurlijk ... Ik had de zweedse editie al bij verschillende kleurders voorbij zien komen en was toch wel heel benieuwd naar dit boek ....



Het is een boek met harde kaft  en afgewerkt met een zwarte Lint en gouden letters ... Staat weer prachtig in het straatje van mijn "speciale" boeken 😁💗
Ik ben gek op kleurboeken met een verhaallijn erin en dit is dus zo een boek 😉 Je waant je in de wereld van Vivi een klein meisje die in een boomhut woont... Ze heeft 1 vriendje een vosje  waar ze mee op reis gaat .. Tijdens het kleuren kom je verschillende dieren tegen in de plaat.. Maar ook prachtige platen met bloemen ,fantasie figuren ,en dieren .. iets wat ik al erg leuk vind om te kleuren ...
Mijn eerste indruk van dit boek is heel positief ... De platen die hier in staan zijn stuk voor stuk prachtig... En het kwaliteit papier is echt super....


De eerste plaat die ik heb gekleurd is met potlood gedaan ... Hier heb ik de Bruynzeel Expression voor gebruikt ... En heb me beperkt tot een aantal kleuren ...Ik verbaasde mij erover hoe fijn het kleuren ging met deze potloden.. Ik kreeg veel reacties hoe ik dit wel niet had gekleurd .. En wil jullie eigenlijk zeggen dat dit 1 van de makkelijkste technieken is om in een kleurplaat toe te passen... Kijk maar eens naar de grote roze bloemen ... Hier heb ik 1 roze voor gebruikt en heb van donker naar licht gewerkt.. Dit deed ik door verschillende druk uit te oefenen op de potlood ... Probeer zelf maar eens op een kladje...

De 2e plaat die ik heb gekleurd is een bloemenkrans .. Ik kleur normaal nooit met Markers in mijn
boeken.. Maar dit boek is 95% enkelzijdig gedrukt,dus durfde het bij deze wel aan ....
Toen ik met mijn markers aan het kleuren was gleden deze letterlijk over het papier.. Ja het drukte wat door ... Ik was trouwens een papiertje onder de plaat vergeten te leggen.. Dus raakte aardig in paniek toen ik er achter kwam...Ja het was doorgelekt.. Maar hier stond geen plaat ...wonder boven wonder was het niet doorgelekt naar de andere zijde.. Dus nee geen plaat verpest!!!!

Dit zegt toch wel heel veel over het kwaliteit papier toch? Trouwens toen ik het had ontdekt heb ik toch maar alsnog een papiertje eronder gelegd hoor, puur voor het geval dat ...

Of ik dit boek aanraad? Zeker weten .... Al met al staan er prachtige platen in... Het kwaliteit papier is super ...
Dit boek is natuurlijk te bestellen via Bol.com voor 14,99

Mocht je liever eerst inzag hebben van dit boek dan raad ik je aan even via Youtube te gaan kijken..

Beschrijving van het internet :
Dit prachtige kleurboek stroomt over van liefde voor de kracht van de natuur. Volg Vivi, een meisje dat woont in een boomhut, op haar droomreis door het bos vol met de kleurrijkste dieren, bloemen, planten, vogels en fantasiefiguren. Ga mee op avontuur en laat je geest tot rust komen door de krachtigste kleuren te kiezen voor de weelderige natuur in Droomreis.

Maria Trolle is grafisch ontwerper en illustrator. Ze woont in Tyreso, net buiten Stockholm. Haar passie voor tuinieren loopt als een rode draad door haar werk; ze laat zich dagelijks inspireren door planten, bloemen en dieren - het liefst uit haar eigen tuin. Eerder verscheen van haar hand Botanische tuin, de Nederlandse vertaling van de wereldwijde bestseller Blomstermandala.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten