zaterdag 9 december 2017

Colorist's Special Effects 2 -Helen Elliston !

Van Helen Elliston kreeg ik haar boek Colorist's Special Effects 2  thuis gestuurd .. Thank You Helen ❤❤❤

Ohhh wat was ik ontzettend blij toen ik te horen kreeg dat ik ook dit boek voor haar mocht reviewen ...Ik heb Deel 1 van Helen ook mogen reviewen Die kan je eventueel hier terug lezen ..Na haar eerste Boek heeft Helen dus weer een prachtig boek uitgebracht betreft kleuren .. Ze laat je zien hoe zij levende kleurplaten krijgt .. En dit alles legt ze in het stap voor stap boek uit ...
 Het boek straalt prachtig uit en weergeeft goed waar je zoal mee bezig gaat in dit boek ...

Helen heeft een duidelijke index gemaakt waar je mee bezig gaat .. Dit ga ik natuurlijk niet allemaal laten zien ... Maar kan je alvast verklappen dat er erg leuke oefeningen in staan zoals Lekkernijen , natuur, 3d vormen , Steampunk, En wat voor mij heel belangrijk is huid ( al ben ik hier nog niet mee bezig geweest voor deze review) ...
Mijn Versie

Ja het boek is in het Engels maar ik vind niet dat de pret niet mag drukken ... En voor de mensen die niet zo goed zijn in Engels heeft Helen hier dus ook Stap voor Stap foto,s gemaakt zodat je je info eventueel kan halen uit de stap voor stap foto,s .... (dit vind ik zelf heel erg prettig) 
In tegenstelling van haar eerste boek heeft Helen in dit boek dus aan gegeven welke kleurnummers ze heeft gebruikt van haar PrismaColor Premier..Ze heeft er zelfs rekenschap mee gehouden om een kaart te maken met de dichtst bijzijnde kleuren van de Faber Castell Polychromos...Zodat ieder de kans krijgt een soortgelijk effect te krijgen ....

Helens Versie 







De eerste oefening die ik heb gedaan waren de Cupcakes.. En wat was dit ontzettend leuk om te doen .... ok ok ik kan het dan niet zo goed als Helen maar het komt toch wel ietwat in de buurt toch? Ik heb besloten net als bij Helen haar eerste boek toch eerst kopie,s te maken uit het boek van de platen  .. Dit omdat ik het zelf toch wel wat eng vond om weer direct in het boek te beginnen .... Laten we het er op houden dat ik me eerst wat in wou kleuren ha ha ha ...





Bij iedere oefening staat ook een lege afbeelding die je dan zou moeten kleuren volgens het stappenplan .... Aan het eind van alle oefeningen vind je een plaat waar je alles nog eens samen kan voegen en je een mooie plaat kleurt....












Wat ik trouwens ook erg leuk vind zijn de tips om een echte oude Look te krijgen bij bv een zak horloge ... Hier ga ik nog zeker mee bezig ....

De 2e oefening die ik heb gedaan was de Schelp vanaf minuut 1 dat ik hem zag vond ik hem al prachtig... Zoals jullie misschien wel al gemerkt hebben vermeid ik vaak platen met de onder waterwereld .. Dit omdat ik dus nooit weet hoe ik het moet aanpakken kwa schelpen en andere onder water dingen .
Helen versie
Maar dankzij dit boek en de super uitleg heb ik dit onderstaande ervan weten te maken.. En wat ben ik er trots op ... Ok ok hij is niet helemaal precies zo als die van Helen.. Maar voor mij is dit resultaat al iets om super trots op te zijn 😊😇... Mocht je denken dat ik geheel andere kleuren heb gebruikt nee dus .. Heb alle kleuren gebruikt die Helen besprak, Maar denk dat ik best meer druk op de potlood had mogen zetten Om meer bij haar in de buurt te komen .... Al vind ik die van mij ook wel super gaaf ....


Mijn versie 






Ik gebruikte nooit de witte potlood ... Maar met de uitleg van Helen leer je hier mee omgaan ....Moet zeggen dat er dan wel een super gaaf resultaat komt ..En juist door deze lessen zal ik zeker mijn witte potlood meer gaan gebruiken ... (En dat na 4 jaar 😂😂 )








Afgelopen Oktober heeft Helen uit dit boek een Freebee geplaatst op haar Facebook Pagina  Helenclaireart , Hier kreeg je een stappenplan van Pompoenen ..Omdat het bijna Helloween was heb ik besloten onderstaande plaat te kleuren aan de hand van haar Freebee .. Ondanks dat ik op dat moment geen perfecte witte Gelpen had, ben ik heel erg tevreden over het resultaat ...Had eerlijk gezegd niet gedacht dat het me zou lukken ...









Natuurlijk moet ik nog een aantal dingen goed leren ,zoals wat meer wit in een plaat durven houden maar dat komt vanzelf ... Tot nu toe ben ik steeds onder de indruk van het resultaat wat ik krijg....

Meiden /Heren zoals jullie wel al merken ben ik echt verliefd op dit boek ... Ik heb super veel aan de tips en kan er nog uren over schrijven ...
Wil jullie alleen nog zeggen ... Voor de mensen die Colorist,s special effects 1 al hebben is deel 2 echt een must ...Ik persoonlijk zou geen keus kunnen stellen welke van de 2 het mooist is want beide boeken staan bij mij op nummer 1.. Ze zijn een prachtige aanvulling op elkaar


En tegen jou die het boek nog niet heeft, En toch op zoek is naar een boek vol Kleurtips en oefeningen dan raad ik je echt aan Deel 1 en dit deel  te bestellen .....

Helaas is dit deel nog niet te koop via Bol.com ten tijde dat ik deze review schrijf, Mocht dit in de loop der tijd komen zal ik zeker hiervan de link plaatsen .... Waar je dit boek dan wel kan bestellen?

Via Amazon,de ... Tegenwoordig kan je via amazon .de een eenmalige machtiging via je bank doen .. Op het moment van afschrijven word het boek naar je verstuurd .... Dus nee je bent geen Credit Card meer nodig 😊 ... Hoorde zelfs al in de wandelgangen dat je ook via IDEAL kan betalen maar hier ben ik zelf niet niet veel wijs uit gekomen ...



























































Geen opmerkingen:

Een reactie posten