donderdag 5 mei 2016

Het vijfde enige echte mandala kleurboek !

Van BBNC uitgevers  kreeg ik het vijfde enige echte mandala kleurboek .Dank jullie wel hiervoor...

Van deze reeks heb ik deel 1 tot 4 al mogen reviewen en waren stuk voor stuk prachtig ...
Ik verheugde me dan ook erg op dit boek!!

Ik had het boek iets later binnen dan dat hij in de winkels lag en merkte al snel dat er "problemen" met dit boek waren.Iets met bepaalde platen die niet volledig waren.. Het blijkt dat er vermoedelijk iets op de drukplaat heeft gelegen waardoor een enkele plaat  een stukje mist. Hierover ontstonden uiteindelijk veel discussie,s over op verschillende groepen..stiften zouden doordrukken ... aquarel zou niet goed werken het papier zoog als het ware de pigment bla bla bla.


foutje 
En werd alleen maar nieuwsgieriger naar dit boek ...En ja hoor daar werd hij dan eindelijk bezorgd ....En precies zoals ik verwachte staan er ook in dit boek weer prachtige uitdagende mandala,s waar je uren plezier aan kan hebben.
In dit boek staan enkele mandala,s met vlinders helemaal mijn style!!
De mandala,s die ik dit boek zie vullen prima aan op mijn overige delen die ik heb ...

Aangevuld met fineliner






En ja er staan enkele platen in die beschadigd zijn...
Maar voor mij maakt het niet uit eerlijk gezegd ...Ik kreeg de tip om eens te kijken of ik de ontbrekende stukjes kon opvullen met een fineliner,
En moet eerlijk bekennen ik heb het aangevuld met fineliner en ondanks mijn gebibber  vind ik het toch goed gelukt ... En zie je er nauwelijks meer iets van ....zie foto :

Jullie moeten nu niet gaan denken dat alle boeken fouten bezitten heb ook veel gelezen dat er mensen zijn die totaal geen foutjes hebben ontdekt in hun boek ...
Dus jah dit gaat echt om een beperkt aantal ... Bedenk je wel dat we allemaal lid of beheer zijn van verschillende groepen. Dus het lijkt alsof iedereen wel een probleem ondervindt...

Mijn eerste plaat die ik kleurde was met stift .. Stabilo en moet eerlijk bekennen heb totaal geen hinder ondervonden. De stift gleed mooi over het papier, En van doordrukken totaal geen last van ... Zie foto van de plaat die ik met stabilo heb gekleurd.. en zie de foto van de achterkant ...

achterkant gekleurde Stabilo plaat











de 2e plaat die ik heb gekleurd was met staedtler karat aquarell en de stabilo aquarell ..
Toen ik de plaat bewerkte met kwast en water vloeiden de kleuren mooi over het papier .Het papier hield zich goed ook wanneer ik per ongeluk teveel water gebruikte ..Ben zeer tevreden over mijn mandala in het groen...


Zoals jullie al merken ben ik zeer tevreden over dit boek ...
En eigenlijk ben ik net zo te spreken over dit boek als de overige 4 delen ....Net zoals bij de overige delen is mijn nieuwsgierigheid weer gewekt naar de volgende delen..
Deel 6  kunnen we namelijk ook al heel snel verwachten  (juli) ...
Al met al vind ik Deel 5  een super gaaf boek en raad hem zeker weten aan.. Je kunt hem bestellen bij Alles voor kleuren voor 12,50

Wil je toch liever eerst even dit gave boek inkijken dan nodig ik je uit  om ook even de review te lezen van Vanessa - Kleurvitality Ze heeft hier een filmpje geplaatst zodat je inzage van het boek hebt...


Zoals ik al in het begin vertelde heb ik de overige delen ook mogen reviewen dus heb even de links voor jullie op een rij gezet ,,,

Het enige echte mandala kleurboek
Het tweede enige echte mandala kleurboek
Het derde enige echte mandala kleurboek
Het vierde enige echte mandala kleurboek















Geen opmerkingen:

Een reactie posten